1

Jag har en 120-hästars 911-motor till salu på early911.se:

http://www.early911.se/forum/viewtopic.php?t=5183

tänkte det kanske kunde intressera några här på forumet också ICQ/ab
//Marcus

1968 912
1956 Oval

2

ca pris ?

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

3

Hoppas på uppemot 15000:- för alltihop i ett paket, från luftburk ner till (dåliga) värmekammare och avgaslimpa. Det enda som jag i så fall måste behålla är tändboxen och tändspolen.

1968 912
1956 Oval

4

okidok

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

5

Jag har lagt upp lite bilder på early911.

1968 912
1956 Oval

6

Prövar att lägga ut några av bolt-on delarna separat:

Fläkt/växelströmsgenerator inkl monteringsring. Gnisslar i ett lager, men laddar fint.
3500:- möjlighet att köpa fläktkåpa till 911 finns också.
http://i406.photobucket.com/albums/pp150/dizzycap/2%202T/IMG_2722.jpg



Ett par genomgångna Zenith 40 TIN. Plockades isär i somras och allt tvättades, nya packningar och nya acc.pumpsmembran. Glappar lite i spjällaxlarna. Körda med i bilen efter renoveringen. Pris för endast förgasarna: 3500:-
Insug, luftburk och länkage finns också att köpa till.
http://i406.photobucket.com/albums/pp150/dizzycap/2%202T/IMG_2709.jpg

1968 912
1956 Oval

7

Förgasare, luftburk och insug sålda.

1968 912
1956 Oval

8

Nån kännbar vändkant i cylindrarna?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

9

Hebster52 skrev:

Nån kännbar vändkant i cylindrarna?

Knappt märkbar vändkant. Det mesta jag känner nu är nog avlagringar iom att jag inte putsat av cylindrarna alls.

1968 912
1956 Oval