satan alander.. kan inte du byta farsa med mig? Min ligger också o lökar med en pilsner på soffan.
satan alander.. kan inte du byta farsa med mig? Min ligger också o lökar med en pilsner på soffan.
Haha aah kan bli dyrt att skicka honom då det är "skrämmande frakt"..!
men de e bara att hämta honom, bor dock inte under samma tak som honom så du får ta hand om den saken själv
sålänge hans del av garagehyran kommer in så....
Nu lär man ju klargöra ett par saker - Det var unge herr Alander som lökade på soffan igår... och jag dricker aldrig öl i soffan... det gör jag på andra ställen... 
Jag vet. De va ju de som va hela grejen. Han och min far har ju så mycke gemensamt.
Däremot är min far inte så intresserad av vw så jag tänkte om jag kunde adoptera dig?
Kanske det är min FRU du behöver... till din farsa..!!!
Utan en tjej som min fru hade man kanske legat hemma i soffan!
Jag vet folk (s.k. män) som försakar sina intressen pga hemmavarande BITCH...
Har inte fattat det riktigt - och som tur är så har inte min fru heller förstått det...!!! ;-)
Vi träffas ju IBLAND - det räcker väl...!!! Fortfarande kära efter över 21 år...!!!
GARAGET RULES...!!!
Aah mor min e bra. Hon vet att vädesätta sin ensamtid. Gubben e lite av en arbetsnarkoman fast inte bilar då utan mer byggahus.
Aja alander... Jag e tillbaka på smedjan efter 1,5 h thaiboxning o ska bygga konsoller till buggyns oljekyl. Alternativt eller och skivbromsar till bussen. Vad gör du? 
Äter en fet kebabtallrik... Sedan måste man ju vila upp sig inför Veteranmarknad tidigt imöra 
Jag vet jag vet. Jag e bara avundsjuk för att du smällt ihop en överbrutal baja på ingen tid alls.
Och enda anledningen till att jag skaffat den här bussen e för att jag aldrig fått en baja av min far *gråtsmiley*
har hållt på o brottas med bakbromsarna här nu sen kl 19 och de gick ju fantastiskt bra att demontera trummorna (då dom trilla i bitar när jag tittade på dom o sträckte mig efter skiftnyckeln)
Men sen skulle jag ha dit oken och då blev de lite kämpigare när handbromsstaget (eller iallafall armen som vajern sitter i innan själva bromsarmen tog i.)
Måste nu bygga om den och malla till en konsoll och jag e rent mosig i huvet efter träningen o allt kaffe men nu skiter jag i det *besvikentröttface*
Men de blir nog bra när de e klart... En bajabuss liksom... Kan inte de va fett?
Önskar jag hade lite kompisar som va intresserade av sånt här med.
Ha de gott på veteranmarknaden där. Får hoppas du gör nåt sweet fynd till ditt lilla monster
Hehe aah I know the feeling
hehe aah, jag har dock stuulit av min far
(han får väl en bit av kakan sen - du behöver inte kommentera far
)
Aah en baja-buss e aldrig fel, lär bli awsome! Men ska du inte fixa färdigt Buggyn först?? Jo vw/bil intresserade polare är aldrig fel!
Får se om man hittar någe roligt militäriskt eller sååå..! tackar
Över & ut
Jo för tusan. Buggyn e prio ett men jag vill inte börja tulla på kvaliteen så den kommer ta en del tid till innan den får rulla ut.
Bussen tänkte vi försöka ha besiktigad rullandes med subarukraftvwerket till sweden rock nästa år. Men de blir bara motor bromsar och besiktning på den nu.
Rostlagning, höjning, takräcke, stege, och superelaka stötfångare med vinch och färg får den få först när jag skaffat ett ordentligt garage. Känns lite som den slits mindre om den är i rullning med.
Vem vet? Bussen kanske blir bra som brukis. Då kan jag sälja blåbäret och är helt plötsligt mycke närmare ett eget hus.
Men som du säger. Fokus är egentligen på buggyn. Har också tagit tillfället i akt att tillverka lite konsoller till min oljekylare ikväll.
Över och ut
Jätteroliga uppdateringar....
fantastiskt vad sånt här suger! Och då är det ändå fjärde bilen som man "behandlar" innan lack... Och varje gång intalar man sig själv -"Det här är fan sista gången..!!"
Men men... Spackla, slipa, spackla, slipa (stackars de som har valt detta som yrke) Denna bil är ju då inte lika viktigt när det gäller bulor & ojämnheter pga självklarhet..! 
Fick tag på en höger dörr av vw117 (Chrille)
tackar, slapp man rostlaga den gamla.! (rost har man stött på tillräckligt nu)
Mm... Inte alls ojämnt efter rostlagningen...
Hål-läggning
Nr 7

Imorrn skall jag piska lillebror så han får slipa lite bubbla-insida
Över & ut
Har idag mottagit färgen..!
det blir "325M Olivgrön" som blev svenska försvarets nya färg 1957! Det var tydligen även en Vw färg 

En provsmakning

Annars flyter allt på, får hjälp av både bror, far & vän!

Endast imorrn kvar..!! Sedan julbord på fredag med jobbet... Och lördag morgon är det dags för lack..
über und aus
Den färgen o sen lite klarlack på... så e du hemma
Blir bra dettta !!! kan inte vänta till bilderna på lördag 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
166 2012-11-28 23:46:02 Senaste redigerad av Alander (2012-11-28 23:47:24)
Den färgen o sen lite klarlack på... så e du hemma
![]()
Blir bra dettta !!! kan inte vänta till bilderna på lördag
Hehe japp! Tänkte faktiskt köra 5 lager klarlack & våtslipa mellan varje lager så man får till ett riktigt schysst djup i lacken 
Blir absolut ett packe Jerk-off bilder 
Julen kommer tidigt..!
Ja, tittar man på kläderna så ser det ut att bli en vit (h)jul... Satan vilken garagesanering det lär bli sen....
Och förtydligande gällande färgen... Volkswagen levererar ju bilar till Svenska Försvaret - färdiglackade....
Så receptet/blandningen är VW:s svar på Svenska Försvarets begäran om "325M" - som då tydligen är okejad...
Tyckte själv den var lite för gruen - saknar lite brünt... men är okej...!!! Så på lördag tömmer vi burken...
För andra galningar inom military - skriv gärna av receptet från burken...
Du behöver inte förstå - det räcker med att din lokala färgleverantör förstår! 
168 2012-12-01 16:54:37 Senaste redigerad av Alander (2012-12-01 17:04:18)
Jo! Idag blev det lackering av kaross..! (står & torkar nu).
Farsan gick upp vid 5 tiden och drog vidare till garaget & slipade o spackla klart försrdörren - TACKAR för det;) (som fått sin underdel bytt av tidigare ägare!)
I boxen 
GRÖN! Lär dock bli matt(are) när den torkat klart 

Den har ju sina skavanker & repor men jag är nöjd! Lite så det skall va i detta fall 
Najs 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
trefligt
.. tänkte på en sak.. det bakersta karosserifästet
.. blir det förstärkt .. eller skall du ha det såhär?? 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hård!
Bakre fästet - givetvis förstärkt... Bara "glömt" i all slip-röra..!! 
Färgen blev dock inte så matt som det utlovades.... Blev typ sidenmatt
MEN MEEN I-lands problem 
funderar lite på din färg stämmer den med detta?
"Den gamla militärgröna som användes innan camomålningen infördes i mitten på 80-talet
heter 325 H och säljes på sprayburk av Spraymaster under namnet 11027 Master Snabblack Olivgrön "
Är vad jag hittat efter lit goooooooooooglande
Faran lurar bakom nästa krök
STÄMMER
325M är matt & 325H är halvmatt.. Dock så är min 325M sidenmatt... Måste blivit nå fel hos färghandlaren eller med blandning av härdare etc.
Fick instruktioner angående allt.. Hans ord var " Det här blir matt!"... Men men. Jag kan inget om sånt där de e farsan som bär på kunskapen.
Det kan ta ett tag innan färgen torkat och får då sitt rätta utseende.
Så bara att vänta och se...
GW.P