1

hej gubbs! jag har köpt nya tändelar till min VW LIM 1302 S 11 på autoexsperten. men dom passar inte på bilen  ICQ/ac
här är delarna jag köpt: http://www.autokatalogen.se/afw/hisinge … Id=n286344

jag vet inte vilka mått det det ska vara, typ som för Fördelarlock 40-VK106 och 40-VK321. vad är skillnaden??
för när jag skulle sätta dit brytare och rotor så passa dom inte  ICQ/ac
nån som vet vad jag ska ha för saker? och varit jag kan köpa rätt saker?

det jag köpt är:

Brytare
40-KS700P.
Fördelarlock
40-VK106.
Kondensator
40-ZK132.
Rotor
40-EVL029.
Tändspole
42-U 1079.

MVH: MYRA!

2

På gamla bilar är det inte så enkelt att bara ange bilsort o typ, eller regnummer för att man ska få rätt delar. Det vet den person som har sålt till dej, men han är väl inte så pass seriös att han upplyser dej om det utan ser bara till klirret i spargrisen...nöjd kund, vad är det?

Om du vill ha tag i rätt delar så lossar du fördelaren o kollar numrena som är instämplade i huset. Ett vw-nummer eller ett bosch-nummer. Men ett av dessa nummer eller båda, kan du t.ex. ringa till CSP på tel 042-225940, o härmaed får du då delar som passar din fördelare...o inte nåt annat.

Någon har antagligen antingen bytt motor, eller fördelare genom årens lopp och det sitter alltså inte orginal i din bil längre. Detta kunde försäljaren upplyst dej om, och fått en nöjd kund som antagligen skulle handla igen....  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream