Efter lite påtryckningar så får jag väl lägga upp en projekttråd.
Inte minst för att samla bilderna på ett ställe.
Har väl varit rätt sugen på en buss ett tag, och då ännu hellre en camper.
Känner att trotts att man är extremt ung och viril, så suger det lite att sova i tält. För att inte tala om hur omständligt det är. Och kallt. Och regnutsatt. (Tyrolen -11)
Hursomhaver så inleddes ett letande i somras. 25:an tömdes på tips och många många kollades upp.
Märkligt är dock att alla som har en gammal buss ståendes på en gräsmatta någonstans, och har så haft i många år, "snart" ska på och renovera den om man visar lite intresse. Jo ellerhur liksom.
Dock dök det upp ett lite intressant "friskt" objekt. På facebook. I Ö-vik.
Med friskt så menar jag att den är hygglig i golvet, ok trösklar och rostfria skärmkanter, dörrar och rutramar.
I bay-världen får man kalla det friskt.
Dock har någon idiot vattenkonverterat den och därmed kapat upp ett stort hål i nosen.
Värmekanalerna är dissekerade och lite extra hål här och var är gjorda.
Men den var gratis. Eller ja, en resa till Norrland kostade det ju.

Dock var den inte komplett.
Saknade ju allt i inredningsväg, stötisar och för att inte tala om motor.
Ett av 25:ans tips på en buss i närheten bar dock sedermera frukt. Den hade bara stått sen -90, men det fina i kråksången var att där satt en "nyrenoverad" motor i den. Den var alltså renoverad precis innan den slutade användas. Fortfarande inte inkörd och jag undrar om den gått ens en meter då inte ens startmotorn var monterad än.

I affären så "fick" jag karossen men fick betala för motorn. I ärlighetens namn så var ju inte karossen värd många korvören, trotts att den "precis" var helt rostlagad. Visst, det som var bytt var helt, men det var inte det runt om. Att berätta för säljaren att hans kära buss sen 25 år numera skulle komma att bli organdonator och resten nerkapat, kanske man inte ska delge säljaren då. 
En ny bakre hörna, tröskel och lite golv.

Sen var det dags för donatorn att donera sin näsa.
Hellre kapa av för mycket än för lite.
När rostlagningen är klar så blir det lite målning inuti.
Är dock fortfarande inte säker på färger.
Tips på det?
behöll du bubblan?