1

Hej!

Just nu har jag min bil på "verkstad" för att korta framvagnen, när jag hämtar den så hade jag tänkt köra bilen hem (obesiktad då men ändå) Jag tänkte iaf fixa blinkerserna innan jag åker iväg och därför frågar jag detta.

Är det någon som vet vad det är för storlek på skruven som man skruvar fast blinkersglaset med i blinkerspilen? storlek och längd vore bra att veta ICQ/ab Tänkte som sagt försöka skruva fast dom innan jag åker hem med bilen.

2

Du får nog speca vilken pil du har, för det finns ju en uppsjö olika pilar, o säkert skruvar med.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

hmm..okej. Vet faktiskt inte vilka pilar jag har. Ska försöka ta reda på detta...

4

Art.numret står instämplar på pilchassiets baksida

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Har inte bilen hemma nu men ska se om jag kan få reda på det som sagt....pilchassiets baksida? Du menar alltså undersidan av "blinkerspinnen" eller?

6 Senaste redigerad av kisavw (2011-03-27 21:44:09)

sotterman skrev:

Har inte bilen hemma nu men ska se om jag kan få reda på det som sagt....pilchassiets baksida? Du menar alltså undersidan av "blinkerspinnen" eller?

Baksidan av spolen har du nummret samt tillverkaren swf eller $ märke.
Kanske bäst att förtydliga metallen som spolen sitter på baksidan av den .
http://i55.tinypic.com/2uztnvo.jpg

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

7

sotterman skrev:

hmm..okej. Vet faktiskt inte vilka pilar jag har. Ska försöka ta reda på detta...

Dina pilar kommer från en 58:a

8

Hjälper det något? Eller måste man ha artikelnumret?