Är det någon som har hört något mer från Gerson huruvida det ska gå att köpa KF från England igen?
Hade ju varit guld värt om det blev lite lättare/snabbare för oss svenskar att få tag på grön-plåt! 
Senaste jag läste på thesamba var han skulle komma igång i de flesta länder i Europa under början av 2013, tror jag länkade till det i tråden om beställning från Musclebus.
Ja, jag har hört något om det jag med! Vore ju toppen om KF-sortimentet kunde bli lite mer lättåtkomligt då AC inte har alltför mycket plåt till mig... 
provat på vwsplitparts?
eller kieft & klok
iof dyrare än musclebus, annars går det att ta från staterna
vwsplitparts har knappt något på lager, kieft & klok har dåligt sortiment.. Visst, dom båda kan ju ta hem, men det vore ju så mycket behändigare om det fanns bättre tillgång till ett "större" lager!
Får hoppas på att Gerson löser det hela, det borde ju dyka upp någon i UK åtminstone 
Musclebus va ju den sista utposten i UK (Europa/Scandinavia) och den e ju stängd nu... så...
Ja, men om man läser vad Gerson skriver så får man ju lite förhoppningar!
"there will be a distributor in the UK, and just about every other country in Western Europe starting early next year, we hope to have at least some basic product in stock"
En riktig distributör borde dessutom betyda mer konstanta och snabbare leveranser för de lite mer udda plåtbitarna.
Ni får väl övertala våra svenska distributörer att det finns pengar att tjäna på att ta hem grön plåt 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Det hade ju vart lite lockande att starta en nordisk distributörsfirma men det som avskräcker är att behöva hantera alla arga kunder som konstant frågar efter när deras plåt skall dyka upp och att man då måste försöka ge besked efter det Gerson lovar. Något som inte alltid inte verkar stämma med verkligheten. Det är väl lite det som Chris fick problem med samt att alla kunder inte skötte sina betalningar i tid.
Håller med! Tanken har slagit mig ett flertal gånger, men just som du säger, osäkerheten är för stor...
Det verkar ju vara ganska ofta som det krånglar med Gersons anställda som gör fel/skickar fel (iofs så löser han ju det)
Vore ju säkert en bra affär då efterfrågan är stor! 
Från Gerson: "Yes we are looking for a dealer in Sweden"

Problemet med svenska återförsäljare är att produkterna blir så dyra, förstår inte varför jag ska handla saker av svenska handlare när det är enklare (oftast bättre webshoppar utomlands), billigare delar och billigare frakt utomlands.
Men det är ju min åsikt
Sant! Det bästa är väl egentligen att handla av någon inom EU, fast utom Sveriges gränser. Dom brukar vara billigare än svenska ÅF.
Fast...å andra sidan. Vore det inte toppen att ha en KF ÅF (många förkortningar nu
) i Sverige?
Då kanske man får "offra" sig att betala en liten extra slant! För vad är det för mening att ta sig an något och inte få sälja liksom? Vi borde stötta den, om nu någon ställer upp, som tar sig an KF!
(Självklart måste ju allt hållas inom rimliga ramar
)
Det är min åsikt!