1

Som jag fattar det så funkar AAZ, AAK, AVN, och AAV.
Fast AAK och AVV verkar sakna difflås så det är främst dom andra jag e ute efter.

Som jag fårstår är det viktigaste att utväxlingen på slutväxeln är samma?

2

AAZ är inte en växellåda till syncro det är en motor du menar nog AAN det är en låda med samma utväxling som AVN det som skiljer dom båda är endast utväxlingen på 2.ans växel

Jag har ett antal AVN om det är av intresse både välfungerande samt renoveringsobjekt.

3

skrev det med mobilen.. missa nog en lite knapp där.
vill ju ha en fungerande. Min fungerar ju i nuläget men med tanke på att huset e lagat med plasticpadding så vet man ju inte hur länge.. hur som så känns de hyfsat otryggt.

hur stor skillnad gör den där annorlunda utväxlingen på 2:an?

är en AAN låda som jag plockat ur bussen.

Vad snackar vi för pengar för en fungerande låda?

4 Senaste redigerad av Hasse T3 (2012-11-28 19:45:23)

Om utväxlingen på 2:an har någon betydelse beror på hur stora hjul du tänkt o ha på bilen, prisläget för en väl fungerande är 6000:- jag kan även ta din gamla i byte om du inte vill behålla den.
Jag har både AVN och AAN

5

Martin nämde att man kan ta delarna från diffen i en vxllåda och montera de i framklumpen för att få spärr även fram.
Vet inte riktigt hur de fungerar men jag litar på honom.
Därför skulle jag iallafall vilja behålla dom delarna som jag behöver för det.
Antar att resten av vxllådan inte har något värde i inbyte utan diff o spärr delar?