1

Värmeröret inne i sandwichgolvet (från motorn till kabinen fram) var tunn, rostig och bortom all räddning. Isoleringen runt om fullständigt torr och skör. Sandwichgolvet/dubbelgolvet då bussen har soltak.

Röret ser ganska standard ut så jag förmodar att någon har tips på ett standardrör man kan köpa. Eller också har jag
misuppfattat det hela och men måste köpa ett helt speciellt funktionsanpassat rör.

Jag efterlyser tips på hur ni har ersatt värmeröret samt isoleringen runt om den.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Stuprör funkar perfekt.
Jag har funderat om VW faktiskt köpte stuprör då de verkar väldigt lika.
Tar man stuprör så är det förzinkat och fixat i 9 lager för att stå emot korrosion.

Kanske inte orginal, men ett drägligt alternativ.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

Ett tvåmeters tretums avgasrör funkar också, inte korrekt, men det funkar att stoppa i de respektive hålen och svetsa dit.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

OK. Förzinkat stuprör eller avgasrör. Antar att rostfritt avgasrör är lika rosttåligt som förzinkat stupror.

Andra som har tips på bästa alvernativ?

Hur har ni löst isoleringen runtomkring röret?

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│