1

Har tre stycken att välja mellan: liten enkelradig-stor enkelradig-fyrkantig tvåradig.
Bilder på liten och fyrkantig.

stenis
orust

Post's attachments

Attachment icon PB180412.JPG 701.97 kb, 119 downloads since 2012-11-21 

Attachment icon PB180413.JPG 682.86 kb, 133 downloads since 2012-11-21 

2

stora fyrkantiga!  klassiker! ICQ/ag

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Tveklöst den fyrkantiga

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Oki

stenis
orust

5

Helt klart den fyrkantiga

6

Var har du köpt den? Sett att det finns reproplåtar på de gamla att beställa... för mig de var rätt dyra jämfört med vad staten tar för sina fängelsepressade skyltar (kanske bara en myt att fångar stansar nummerskyltar och sätter klister på kuvärt???)

7

Alla är väl fyrkantiga? Däremot bara en som är kvadratisk  Default/lol

Fat chick fanatic

8

Alla dessa ordmärkare, vart kommer de ifrån?  ICQ/ae

Köpt på en svensk firma, tyvärr teflonminnet har raderat firma namnet.
Bara Googla så hittar du, inte särskilt dyrt.

stenis
orust

9

Showplate heter firman.

stenis
orust

johan_l skrev:

Var har du köpt den? Sett att det finns reproplåtar på de gamla att beställa... för mig de var rätt dyra jämfört med vad staten tar för sina fängelsepressade skyltar (kanske bara en myt att fångar stansar nummerskyltar och sätter klister på kuvärt???)

10

Man bör vara medveten om att inte inte är tillåtet att åka med skyltar från andra tillverkare.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

11

Kan di vara så jäkliga att stoppa en för fel skylt, då får man ha med sig den korrekta i bagaget då ifall att.

stenis
orust

12

Ja det kan de absolut. Den ska ju vara utformad med reflekterande botten, ha vissa mått där den tvåradiga inte finns med och datum och chassienummer ska oxå vara med och höra ihop med fordonet.
Sen kanske det ska till en nitisk polis för att stoppa dig för att kolla om skylten är ok.

Ali G

13

Marantz skrev:

Kan di vara så jäkliga att stoppa en för fel skylt, då får man ha med sig den korrekta i bagaget då ifall att.

stenis
orust

Tyvärr hjälper det inte att du har den rätta i bagaget!  ICQ/ac
Hittar de felet så blir det böter.....

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

14

Personligen tycker jag att den stora "kvadratiska" skylten är ganska ful o klumpig, förstör en del av designen på W luckan (fast jag har den på en bil själv... Default/hmm ) föredrar den lilla framskylten i stället.

15

Jag har en från showplate på, tycker det ska vara den kvadradiska formen då den var orginal, tror det skall till en skapligt nitisk polis för att ge böter för det på en veteranbil , men visst det kan ju hända, jag kommer prova att besikta med nästaår med.

Anders

16

Tycker åxå den är lite stor, men det är ju den man vuxit upp med när man sett folkvagnar genom åren.
Så det får bli den ändå.
Ska bli spännande att besiktiga med den skylten.

stenis
orust

Bengt H skrev:

Personligen tycker jag att den stora "kvadratiska" skylten är ganska ful o klumpig, förstör en del av designen på W luckan (fast jag har den på en bil själv... Default/hmm ) föredrar den lilla framskylten i stället.

17

Atrox skrev:

Jag har en från showplate på, tycker det ska vara den kvadradiska formen då den var orginal, tror det skall till en skapligt nitisk polis för att ge böter för det på en veteranbil , men visst det kan ju hända, jag kommer prova att besikta med nästaår med.

Anders

Nja, original från 73 o frammåt....innan dess var alla skyltar enradiga ICQ/ad

18

Hur "rätt" är fonter och utseende mot de gamla skyltarna?

Gamla nötta skyltar tycker jag passar bättre än nya. De "kvadratiska", som ju inte verkar vara kvadratiska trots allt, så stora tvåradiga får man väl säga... de känns ju tidsenliga och själv minns jag inget annat... En gammal länsskylt är ju ännu mera rätt på ett sätt, men ger garanterat böter. Själv tycker jag 70-tals dekaler på en 50-tals bil är coolt också... ibland...

19

johan_l skrev:

Hur "rätt" är fonter och utseende mot de gamla skyltarna?

Gamla nötta skyltar tycker jag passar bättre än nya. De "kvadratiska", som ju inte verkar vara kvadratiska trots allt, så stora tvåradiga får man väl säga... de känns ju tidsenliga och själv minns jag inget annat... En gammal länsskylt är ju ännu mera rätt på ett sätt, men ger garanterat böter. Själv tycker jag 70-tals dekaler på en 50-tals bil är coolt också... ibland...

Har man en nyrenoverad bil så ser det nog inte så bra ut med en sliten gammal skylt  ICQ/ad , lika med en råtta så passar inte en ny skylt så bra heller ICQ/ag

20

Bengt H skrev:
Atrox skrev:

Anders

Har faktiskt kvar mina originalskyltar som satt före -73, och den bakre var tvåradig även då.
http://forumbilder.se/images/242620126284115a1.jpg

VW 1200 -60
VW 1300 -66

21

Nyna skrev:
Bengt H skrev:
Atrox skrev:

Anders

Har faktiskt kvar mina originalskyltar som satt före -73, och den bakre var tvåradig även då.
http://forumbilder.se/images/242620126284115a1.jpg

Hoppsan, snyggt, det har jag ej sett innan, jag backar två steg...