1

Halloj. Nån som har mer info om denna? Köpte den för en massa år sedan på en marknad.

http://i48.tinypic.com/2zi3dwh.jpg

http://i49.tinypic.com/8vsw82.jpg

http://i48.tinypic.com/282q612.jpg

2

tror vissa har sådan som standard, har den typen av ljustuta i min ghia (1960) med VDM-ratt... Dock är den vad jag kommer ihåg ej inkopplad... Petrirattarna hade ofta lustiga arrangemang, min ovalruta med petriratt har ju två "tutknappar", ring och knapp. Tror den skulle kopplas som "ljustuta" också... Vad man nu ska ha det till?

Bra med kopplingsschema hur det var tänkt att funka iallafall... ICQ/ab det kan jag har nytta av...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Om DU har den gamla funktionen med golvomkopplare måste DU skaffa det nyare ljusreläet med växlande funktion för att få till det.

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

4

Lite närbilder på kopplingschemat. Lite kul med pilarna...


http://i45.tinypic.com/ftir78.jpg

http://i47.tinypic.com/28gwolk.jpg

http://i50.tinypic.com/122i2jc.jpg

5

Pilarna är väl lika med jord?

6

Han syftar nog på färdriktningsvisarna ICQ/ab

7

Jodå som MrPete nämner så var det blinkerspilarna på den första bilden jag syftade på.  ICQ/ab

Med tanke på att prylen skall sitta på en 60 talsratt så är det lite underligt att man visar blinkerspilar på kopplingschemat, eller finns det nån obskyr exportmodell från 60 talet som hade pilar?

//Morgan