Händer lite idag i alla fall.... får se om jag får dit plåten.

Det är svårt att få det riktigt bra faktiskt.. inviken är lite felvikt osv.
Men man får göra det bästa av detta.. bättre än förr kanske 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Händer lite idag i alla fall.... får se om jag får dit plåten.

Det är svårt att få det riktigt bra faktiskt.. inviken är lite felvikt osv.
Men man får göra det bästa av detta.. bättre än förr kanske 

plåtjobbet blir säkert bra det brukar det ju bli..
måttet jag efterfrågade e diametern på flänsen, som bromstrumman ligger mot i navet.. dvs där pinnbultarna sticker ut som håller bakhjulet..
hur stor e den.. 
oki ca: 168 - 170mm tror jag att det är typ 

kitos! 
Inpassning.... shit detta var inte lätt att få till i nivå med alla invik.... gaaah

Lär nog krumma lite på en del plåtar.. får ta å ringa Magnus 

Trevligt att se en så seriös renovering
just att det är svårt gör det destå häftigare, att du gör det rätt!!
trägen vinner!!
Vad snyggt det blir! 
Suveränt att ha en sådan duktig kompis som gör så fina plåtbitar!
Tackar....tyvärr hade han inte tid förns tisdagkväll.
Hoppas jag får till det någorlunda så det ser ut som original.
nu blire kväller med en lite bild
målade lite vid bromsskölden.. blir mycket finare med lite färg 

Liten fråga.. någon som köpt bromsrörssatsen:

http://www.classicvw.se/bromsrorsats-t2 … ts_id/4091
Följer det långa bromsröret med som går från fram till bak ?
Jo det står komplett sats men man vet ju aldrig 
Eller är det bättre att köpa på biltema & fixa egna nipplar & dona ihop ?

Köpte iofs från vw imborten.. Det långa röret gick fram och åter.. Så jag det var med..
Sen vad det är för kvallite.. Tja vet inte men min buss kommer inte att bruksas så mycket i salt o slask så det håller säkert.
Jag köpte ovanstående kit till min 70:a och där var det långa röret med iaf.
Tack grabbar.. ja då blir det att beställ sådant kitt & så lär jag
beställa hjulcylindrar.
Franke vad är det för huvudbromscylinder jag ska ha om jag ska köra utan
bromsservo ? Ska väl helst vara en relativt stor huvudbromscylinder så
man slipper trycka allt va man har på bromspedalen 
Sen lär jag väl ha en specialgjord bromspinne med.. som du sa !? 

Kan denna vara nått ? 
http://www.classicvw.se/huvudbromscylin … ts_id/2893

Ja det borde vara rätt , jag har själv dock aldrig testat att köra med skivor och utan servo.
Hoppas bara att cc-måttet till bromsvätskebehållaren har lika mått som den hbc som sitter i din buss nu. (85mm tror jag att det är)
Dom andra h-bromscylindrarna för bay utan servo (med trummor) ligger på cc 100mm och till dom nytillverkas inga behållare. Mao ord är dom skitsvåra att få tag i 
Du kommer även att behöva en ny tryckpinne men det fixar jag när du är klar med rosten 
Jag har i min buss skivor fram och ingen broms servo.. Bromsar snabbt och bra. vet från andra bilar att utväxlings förhållandet brukar vara olikt mellan servo och icke servo. Har inte kollat på min buss men den har inte eller har haft servo.
Nu har jag iofs bara kört ca 25 mil med min buss, = en provtur på Gotland och hemresan till blekinge.
Köpte mig en ny cyl från vw up north. ... Innan jag visste att min nuvarande funkar perfekt.. Men blir väl att byta nu när jag har en, och kommmer att byta resten av systemet.. E skönt att kunna lita på bromsarna!!!
Det sitter en annan H-bromscylinder på bussar utan servo.
Går det inte att modda dit bromsservon då man flyttar upp framvagnen? Det är ju grymt skönt att köra bussar med bromsservo 
Det sitter en annan H-bromscylinder på bussar utan servo.
Går det inte att modda dit bromsservon då man flyttar upp framvagnen? Det är ju grymt skönt att köra bussar med bromsservo
Visst går det att modda dit en bromsservo trots att framvagnen är uppflyttad. Problemet är att den hamnar för nära marken 
Men med en mindre servo så kanske det blir bättre ?
Demian skrev:Det sitter en annan H-bromscylinder på bussar utan servo.
Visst går det att modda dit en bromsservo trots att framvagnen är uppflyttad. Problemet är att den hamnar för nära marken
Men med en mindre servo så kanske det blir bättre ?
Som jag berättade för dig Franke funderade jag på att flytta upp hela paketet med bormsservon på originalplatsen
men då lär man ju kapa upp hål i golvet samt flytta på vajer-rör som går där.. & kroka om broms-staget en aning..
men som du sa.. bilprovningen gillar det kanske inte !?

Jag har i min buss skivor fram och ingen broms servo.. Bromsar snabbt och bra. vet från andra bilar att utväxlings förhållandet brukar vara olikt mellan servo och icke servo. Har inte kollat på min buss men den har inte eller har haft servo.
Nu har jag iofs bara kört ca 25 mil med min buss, = en provtur på Gotland och hemresan till blekinge.Köpte mig en ny cyl från vw up north. ... Innan jag visste att min nuvarande funkar perfekt.. Men blir väl att byta nu när jag har en, och kommmer att byta resten av systemet.. E skönt att kunna lita på bromsarna!!!
Aha okej å då säljer du den andra till mig då.. om den nu passar & funkar bra till mina skivbromsar !? 

på tex roddar kör man ibland lösningen med en tex kopplings h cyl vid pedalen ett rör till en slav som skjuter på en original h cyl med servo.. då kan man sätta servo i tex bagaget eller i en undanskymd plats..
man kan ju ta en liten servoklocka från tex en liten japs bil.. om man nu behöver en..
sälja cyl.. tja jag kan ju inte garantera att min gamla cyl fungerar i all framtid bara för att den gör de nu.. men visst kan du få den.......gamla.kompis. 
Easos: Jag tror det blir väldigt trångt om du ska flytta upp h-bromscylindern till originalplatsen. Jag har även hört att staget mellan pedal och hbc inte får vara krökt heller då det är risk att det böjer sig mer vid en kraftig inbromsning.
Du får mäta vad som blir bäst när väl framvagnen sitter på plats.
Michaelth:s tips låter som en betydligt bättre lösning. Jag sitter lite i samma sits själv då jag ev måste byta hbc till mitt big brake kit.
Okej men jag får testa köra med en vanlig huvudbromscylinder då.. men passar din michaelth på min ? 

Okej men jag får testa köra med en vanlig huvudbromscylinder då.. men passar din michaelth på min ?
Köp en ny istället, 398kr för en cylinder utan servo är ju nästan gratis 
easos skrev:Okej men jag får testa köra med en vanlig huvudbromscylinder då.. men passar din michaelth på min ?
Köp en ny istället, 398kr för en cylinder utan servo är ju nästan gratis
Aha okidoki.. men vilken är det som jag ska beställa från classicvw ?
Var det den jag länkade eller är de någon annan ? 

Den du länkade, men kolla först att cc måttet på behållaren är lika som på din bay.
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.