1

Hej!
Harvarit och läst en del på forumet och tänkte att det var dags att göra mitt första inlägg. ICQ/ab
Då jag skaffade min notchback i våras så fick jag bla med en 1600 insprutsmotor.
Motorn är i mekanisk gott skick. Det som skall bytas är avgassystem/värmekammrar annars så ska det bara att montera och köra.
Under dessa förutsättningar så undrar jag vad man kan begära för denna motor?
Jag ska göra ev en bytes affär med en kille och jag försöker att få lite grepp om vad jag kan begära för motorn.

Prövar att slänga ut frågan här, och är det inte under rätt tråd så säg bara till.

Stort tack på förhand!  ICQ/ag

mvh
Larsa

Idag:
-69 Typ 1 Baja-buggy// ICQ/ag
Förr:
-63 Typ 3 1500 Notchback // Såld ICQ/ac

2

Är det ingen som "tror"något?
Som alla vill man ju får ut så mkt som möjligt dock så ska det ju vara rimligt.
Vill ju inte vara ute och cykla,då åker jag hellre med "notchen".  ICQ/ae

mvh
Larsa

Idag:
Förr:

3

Alla motorer som inte kan provköras i bil eller har kvitto på en motorrenovering får ses som objekt. Insprutningen är inte så het på marknaden och värmekammare till Typ 3 växer inte på träd begagnat och är dyra nya. 1000 - 2000 kr som värde skulle jag gissa.

4 Senaste redigerad av ozeo (2012-11-18 20:18:46)

mellan 2-4000.???

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

5

Stort tack för er input.
Hade en tanke på att renovera den själv men då andra projekt ligger före så blir det nog att byta bort den i förmån för andra VW prylar.  ICQ/ag
Sedan så har jag även en motsvarande Typ 3 förgasarmotor som jag får leka med senare. ICQ/ab

Idag:
Förr:

6

Har du en notch, så är det väl bättre att spara motorn som reserv, och om du säljer bilen - skicka med denna motor?

När man väl behöver, så kanske det inte är lika "lätt" att hitta....?

7

Hej Mettis!
Som jag skrev tidigare, så har jag redan en förgasarmotor till. Annars hade jag nog följt ditt råd och sparat denna. ICQ/ab

Idag:
Förr: