51

Perra skrev:

Tänkte du bygga egen Rock n Roll säng?

Skall försöka... Har fått tag i en ritning så skall se om jag får till det. Men vet du av nån färdig till salu så säg till  ICQ/ad

52

Letar också lite smått efter antingen en bra ritning eller gångjärn för att bygga en soffa/säng till vårt -75bussbygge.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

53

Perra skrev:

Letar också lite smått efter antingen en bra ritning eller gångjärn för att bygga en soffa/säng till vårt -75bussbygge.

Nå kan ju hålla dig up to date hur min framskrider sen! Ritningen som jag fick såg inte så komplicerad ut....

54

Hur tänkte du göra rock n rollsängen/soffan. Nedfällbar eller uppfällbar om du förstår vad jag menar?

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

55

Perra skrev:

Hur tänkte du göra rock n rollsängen/soffan. Nedfällbar eller uppfällbar om du förstår vad jag menar?

Skickar ett mail till dig med beskrivningar !

56

Man tackar och bockar   ICQ/ag

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

57

Läget just nu!

Post's attachments

P2081522.JPG, 562.9 kb, 1280 x 960
P2081522.JPG 562.9 kb, 189 downloads since 2012-02-08 

58

När det ändå diskuteras rock'n roll soffa, söker gångjärn till det för orginal soffan, vill gärna använda den snygga soffan man har.
Var man kan köpa eller ritning??

59

Då var både blocket samt topparna blästrade! Var lite orolig över att man skulle hitta sprickor lite här o där men grejerna var i otroligt bra skick ! Nu är det bara att börja göra en beställningslista över vilka grejer som man skall ta hem till motorn.

60

Rennsport skrev:

När det ändå diskuteras rock'n roll soffa, söker gångjärn till det för orginal soffan, vill gärna använda den snygga soffan man har.

Blev det några gångjärn för anv av originalsäte?

61

Bluebug skrev:
Rennsport skrev:

Blev det några gångjärn för anv av originalsäte?

Inget eget tillverkat nej. Såg ju att vw import kan få hem såna gångjärn så det blir att beställa därifrån när det är dax.