Tack!
Jo det har ju blivit några timmars arbete... Ja jag är också glad över att kunna ta lite bilder utomhus
Kul att köra är den å 
En av filmerna, när jag kör in den i garaget hemma Tyvärr är det nåt juck med tuten, den fungerar inte med tutknappen men låter när man svänger som ni hör. Jordfel eller vad?
Har du bytt Hardyskivan? Jag hade samma problem med en ny skiva jag köpt av en välkänd
leverantör , det som kände var att det hoppade gnistor mellan övre delen av knukorset och nedre delen .
För att åtgärda var jag tvungen att byta hardyskivan till en rund modell en NOS.
Jag satt med kimboow i ett mörkt garage fronten upphissad , tändningen påslagen
rattutslag då såg man gnistorna flyga.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Eftersom jag inte vet vad en Hardyskiva är så har jag nog inte bytt den
Vad är det för någe?
gummiskivan mellan rattstången och styesnäckan...
Jaha, lät spännande. Blir det att bilen självtutar när man svänger, och vägrar tuta alls om den är kass?
nej! kolla sladden vid hardyn! tutsladden i rattstången ska ju jorda tutan och det blir nog tjyvkontakt på vägen...
Jaha, lät spännande
Får hissa upp bilen imorrn och kolla
Tack för tipset!

Mörkerparkering
Hela och halvljus bländar dock som fan, men det brukar besiktningen ställa in åt en 
Troligtvis är det så som Miche beskriver . Det kan var ide att byta den om du ser att det är torrsprickor i gummit . Sladden kan ju också vara sönder skavd.
Kolla in denna länken
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui … 3149a61eac
VW Typ 2 1967
Jaså där ser man! Märks att jag är ung och dum som inte har hållit på med VW´s så länge. Blir att hissa upp imorrn och kolla då 
Måste man ur med tanken för att byta skiva? Inget jag är så där överdrivet sugen på nu när det är fullt i bensin i den... Fast bra med soppakran iaf 
I värsta fall får jag köra med en klämtuta á la cykel på besiktningen, det går det med 
Michos det är ju på det här viset en riktig vw entusiast skapas
Skruvar för att det är roligt sen att man inte kan allt är ju en helt annan sak.
Man får göra så gott man kan o sen får man fråga på dessa forum med alla fantastiska människor som
hjälper en med det mesta man kan tänkas hamna i.
Har hållt på rätt många år men räknar mig ändå till en nybörjare.
Bara att fortsätta med ett kanon jobb
Haha, jag har ju alltid gillat VW´s så grundläggande intresse finns ju 
Ja man är ju riktigt grön, men man lär ju sig nya saker hela tiden, det som är kul ju
Utan allt duktigt VW-folk hade jag gett upp den här bilen för länge sen kan jag säga
Klart jag ska fortsätta, all respons inspirerar mig mycket, så det får jag tacka för! 
237 2011-03-25 23:05:03 Senaste redigerad av kisavw (2011-03-25 23:06:24)
Jaså där ser man! Märks att jag är ung och dum som inte har hållit på med VW´s så länge. Blir att hissa upp imorrn och kolla då
Måste man ur med tanken för att byta skiva? Inget jag är så där överdrivet sugen på nu när det är fullt i bensin i den... Fast bra med soppakran iaf
I värsta fall får jag köra med en klämtuta á la cykel på besiktningen, det går det med
Nej du behöver inte röra tanken , bort med vänster framhjul så kommer du åt och se.
Eventuellt för att komma åt . Om du ska byta hardyskivan så räcker det med att lossa dom 4 bultarna som håller tanken sen vickar du upp den i bakkant lägger imellan något lagom så att inte bensinslangen blir för sträckt.
VW Typ 2 1967
Jaha, låter ju bra om det är det felet
Blir en snabbeställning på måndag, vill ha grejen så jag kan besikta bilen någon gång
Tackar för hjälpen! 
Hittade en nyttig tråd (på engelska) om "The horn wiring hell" . Hoppas den kan vara till någon nytta 
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Jaha man tackar
Då blir det att byta hardyskiva och testa 

Näee rullar på bra för det mesta
Tanken är att jag ska börja på nästa bil så fort den här är besiktad och klar
Behöver en frän bruksbil också, så jag hoppas att besiktning kommer att ske nästa vecka iallafall. Jag tycker inte motorn är speciellt slö för att vara 34 hästar, går ju undan!
Första besiktningen på 36 år, blir spännande 
http://www.youtube.com/watch?v=5R-LWzVs … ideo_title
En till film från testkörningen 
Förresten, vad ska man ha för olja i luftrenaren? 
Jag tycker inte motorn är speciellt slö för att vara 34 hästar, går ju undan!
Första besiktningen på 36 år, blir spännande
Nej, det är ju det som är så kul med en Bubbla - tack vare låg vikt känns den riktigt pigg även om den inte är trimmad
36år?! En riktig "nagelbitare" 
I luftrenaren ska det vara vanlig motorolja. Kör hårt!
Mats: Vad kan gå fel? 
Bengt: Tack, då blir det att fylla på imorrn 
Mats: Vad kan gå fel?
WOW - vilken underbar ungdomlig entusiasm
! Klart att det kommer gå bra
...
Eller som Mattias sa, det är bara skit med ungdomen idag
Men klart bubblan ska gå igenom, allt fungerar utom tuten, och den ska jag fixa med ny hardyskiva.
Här kommer lite mer nördbilder med lite mer räsche på takräcket:

vart ju riktigt schyst!
lycka till på besiktningen 
Ja den blev grym, fast hjulen ser ju förjävliga ut. Ska hämta mina nylackade fälgar imorgon 
De kommer att se ut såhär med 6" breda diton bak:

Gammal provbild från vedbon där bilen byggdes.

Min vision sen november 
250 2011-03-28 18:27:30 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-03-28 18:48:15)

Idag fick jag fälgarna
Så nu blir det att kränga på däck någon dag 
Btw fick tuten fetingdamp i garaget idag, jävlar vad det lät