1

tjena! jo nu är det så att jag ska sänka min 1300 och som den står nu så är bilen sne åt ett håll ICQ/an  hur är det lättast att få bilen rakt igen? har hört att man kan mäta och gå efter någon tabell och eftersom jag är ny på det här området och inte riktigt förstår hur jag ska göra när jag läser många andra trådar om sänkning.

hur många "hack" går det att sänka utan att behöva göra allt för stora ingrepp. jag kör med 185or på original fälgar ICQ/ab

tack på förhand MVH Vesterberg.

2 Senaste redigerad av Johan W (2012-11-13 19:46:24)

vesterberg skrev:

tjena! jo nu är det så att jag ska sänka min 1300 och som den står nu så är bilen sne åt ett håll ICQ/an  hur är det lättast att få bilen rakt igen? har hört att man kan mäta och gå efter någon tabell och eftersom jag är ny på det här området och inte riktigt förstår hur jag ska göra när jag läser många andra trådar om sänkning.

hur många "hack" går det att sänka utan att behöva göra allt för stora ingrepp. jag kör med 185or på original fälgar ICQ/ab

tack på förhand MVH Vesterberg.

Om du inte har irs så kan du följa denna tråd när du sänkerhttp://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2162

Höjd justeringen löser du med denna tabell http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=255
Ställ en pallbock på mitten fram så hjulen hänger i luften och mät hur mycket mer du ska sänka på den sidan som är hög och lägg på det på sänkningen tex. om din bil är en cm lägre på en sida och du vill sänka ett yttre hack (5,5cm) på den sidan som är låg så måste du sänka ett yttre hack men höja två inre (6,55) ICQ/ab

Ett hack går bra men det kan slå igenom om man inte kapar ur svärdet Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Johan W skrev:
vesterberg skrev:

tjena! jo nu är det så att jag ska sänka min 1300 och som den står nu så är bilen sne åt ett håll ICQ/an  hur är det lättast att få bilen rakt igen? har hört att man kan mäta och gå efter någon tabell och eftersom jag är ny på det här området och inte riktigt förstår hur jag ska göra när jag läser många andra trådar om sänkning.

hur många "hack" går det att sänka utan att behöva göra allt för stora ingrepp. jag kör med 185or på original fälgar ICQ/ab

tack på förhand MVH Vesterberg.

Om du inte har irs så kan du följa denna tråd när du sänkerhttp://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2162

Höjd justeringen löser du med denna tabell http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=255
Ställ en pallbock på mitten fram så hjulen hänger i luften och mät hur mycket mer du ska sänka på den sidan som är hög och lägg på det på sänkningen tex. om din bil är en cm lägre på en sida och du vill sänka ett yttre hack (5,5cm) på den sidan som är låg så måste du sänka ett yttre hack men höja två inre (6,55) ICQ/ab

Ett hack går bra men det kan slå igenom om man inte kapar ur svärdet Default/hmm


men ifall hjulen hänger fritt i luften så kommer väl ändå svärden vila mot det där järnet som det sitter fast i? (vet inte vad det heter) och om det vilar där så kommer ju hjulen vara samma höjd?

4

vesterberg skrev:
Johan W skrev:
vesterberg skrev:

tjena! jo nu är det så att jag ska sänka min 1300 och som den står nu så är bilen sne åt ett håll ICQ/an  hur är det lättast att få bilen rakt igen? har hört att man kan mäta och gå efter någon tabell och eftersom jag är ny på det här området och inte riktigt förstår hur jag ska göra när jag läser många andra trådar om sänkning.

hur många "hack" går det att sänka utan att behöva göra allt för stora ingrepp. jag kör med 185or på original fälgar ICQ/ab

tack på förhand MVH Vesterberg.

Om du inte har irs så kan du följa denna tråd när du sänkerhttp://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2162

Höjd justeringen löser du med denna tabell http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=255
Ställ en pallbock på mitten fram så hjulen hänger i luften och mät hur mycket mer du ska sänka på den sidan som är hög och lägg på det på sänkningen tex. om din bil är en cm lägre på en sida och du vill sänka ett yttre hack (5,5cm) på den sidan som är låg så måste du sänka ett yttre hack men höja två inre (6,55) ICQ/ab

Ett hack går bra men det kan slå igenom om man inte kapar ur svärdet Default/hmm


men ifall hjulen hänger fritt i luften så kommer väl ändå svärden vila mot det där järnet som det sitter fast i? (vet inte vad det heter) och om det vilar där så kommer ju hjulen vara samma höjd?

Nu förstår jag inte vad du menar riktigt, höjden på bilen mäter du ju när den står på hjulen, det är ju bara fram du lyter upp den i mitten så den inte tvingar ner den på någon sida Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

vesterberg skrev:

men ifall hjulen hänger fritt i luften så kommer väl ändå svärden vila mot det där järnet som det sitter fast i? (vet inte vad det heter) och om det vilar där så kommer ju hjulen vara samma höjd?

Bara om man trycker in svärden hela vägen ICQ/ad

Fat chick fanatic

6

Banansvamp skrev:
vesterberg skrev:

men ifall hjulen hänger fritt i luften så kommer väl ändå svärden vila mot det där järnet som det sitter fast i? (vet inte vad det heter) och om det vilar där så kommer ju hjulen vara samma höjd?

Bara om man trycker in svärden hela vägen ICQ/ad


jaha då förstog jag hur ni menar tack så mycket!:)