Jag har hela stora biten ovanför växellådan (golvet bakre bagageutrymme bakom baksäte) där du lagt i en tunna ifall du hellre vill ha det i bra skick. 
Jag har hela stora biten ovanför växellådan (golvet bakre bagageutrymme bakom baksäte) där du lagt i en tunna ifall du hellre vill ha det i bra skick.
Haha men sluta nu, jag e ju snart klar!
Nä men mera hardcore med en tunna .! Och tunnan är ju i ypperligt bra skick ser du väl
Den är ändå bara reggad för 2 pers så jag behöver icke mer utrymme innuti
tack för omtanken dock.!
Helt klart rätt. Hardcore Bajastar
På söndag hoppas jag få med hem mina axlar från V-ås. Så man kommer igång med bygget. Bilen ska ju användas i skog och snö så funktionen går före.
Nu väntar jag bara på mer inspiration från övriga Bajabyggare och förhoppningsvis en träff som mål. 
Helt klart rätt. Hardcore Bajastar
På söndag hoppas jag få med hem mina axlar från V-ås. Så man kommer igång med bygget. Bilen ska ju användas i skog och snö så funktionen går före.
Nu väntar jag bara på mer inspiration från övriga Bajabyggare och förhoppningsvis en träff som mål.
Ja ska bli kul o se
jo träffar är aldrig fel.! Är ju inte så många på vintrarna 
Och far i huset - även benämnd "Raffe" - har snöat in på Basaltgrau RAL 7012, som iofs inte nyttjades in the 40's, MEN finns gratis så det räcker...
Epoxifärg, matt täcklack, body... i mängder...!!!
Så jag får fuska med nyansen hel enkelt...
Borde kanske varit vad man kallar Panzergrau, men jag tycker även den är för mörk att ha som "mellansverigevinterkamouflagefärg"...
Lär väl snart starta en tråd gällande mitt idiotbygge, där jag snart får börja "sätta ihop" och inte bara dissikera... En hint är väl att denna tråd (och min son) bygger på överblivet gods från mig, efter att jag kom på andra tankar... Men det blir en -57:a med splitruta, moddade plåtskärmar runt 31"x10,5"-15:orna... och lite lattjolajbans såsom Syncrodrivlina för att kunna rycka runt alla fyra puckarna...
Och allt i gammalt krigarstuk med takräcke, spadar o skit...!!! 
Och far i huset - även benämnd "Raffe" - har snöat in på Basaltgrau RAL 7012, som iofs inte nyttjades in the 40's, MEN finns gratis så det räcker...
Epoxifärg, matt täcklack, body... i mängder...!!!![]()
Borde kanske varit vad man kallar Panzergrau, men jag tycker även den är för mörk att ha som "mellansverigevinterkamouflagefärg"...
Lär väl snart starta en tråd gällande mitt idiotbygge, där jag snart får börja "sätta ihop" och inte bara dissikera... En hint är väl att denna tråd (och min son) bygger på överblivet gods från mig, efter att jag kom på andra tankar... Men det blir en -57:a med splitruta, moddade plåtskärmar runt 31"x10,5"-15:orna... och lite lattjolajbans såsom Syncrodrivlina för att kunna rycka runt alla fyra puckarna...
Låter spännande. Släng upp en tråd ! 
Jodå - som sagt, när det börjar bli dags för hopmonteringen... och som det verkar så dröjer inte den biten....!!! 
Raffe skrev:Och far i huset - även benämnd "Raffe" - har snöat in på Basaltgrau RAL 7012, som iofs inte nyttjades in the 40's, MEN finns gratis så det räcker...
Epoxifärg, matt täcklack, body... i mängder...!!!![]()
Låter spännande. Släng upp en tråd !
"Idiotbygge"? Håller med föregående talare! Släng upp en tråd, jag saknar den redan!
134 2012-11-12 11:01:34 Senaste redigerad av Raffe (2012-11-12 11:21:22)
Jag stjäl lite av juniors tråd för tillfället innan jag startar min egen...!!! M´kay...
En lite "teaser" gällande mitt projekt, som snickras i samma garage...
Nu börjar det nämligen rocka i det nya garaget... och projektet har påbörjats, parallellt med sista uppsorteringen av alla prylar man har...
Så "Projekt KommandeurSchwimm" är på G... snart...!!!

Lättning av 57:a-platta...
Jag vill ha den äldre typen av tunnel som är rund nästan hela vägen...
Injustering och färdigställande av jigg... SEN ska resten isär...!!!
Tunneln blir kardantunnel för 4WD och hela ramhuvudet ska väck...
Torsionsröret bak skall kortas innifrån- och ut för att lämna plats till Syncrolådan i mitten... etc-etc
Så fort det börjar hända lite i själva konstruktionsarbetet och saker är på väg IHOP kommer det en tråd på galenskaperna...!!!
Håll ut...!!! 
ooo, nu vart det riktigt intressant. Hoppas du får ihop lite saker snabbt så man har något att dregla på. Har själv haft liknande tankar....
Oj vilket spännande och ambitiöst bygge. Vad blir det för framvagn?
Torsion a la VW... Typ 2-delar i en egen komposition...
77:a torsionsrör och bärarmar - men isärflyttade (större cc) pga styrspindlarna (lutar åt moddade VW Transporter -02) och drivknutarna... Undre röret överst med hjälpstyrarmen och styrstagen ovanför diff-klumpen fram... Skivor från -02 och ok från -77 för att hålla bromseriet intakt a la -77...
I grova drag...!!! 
Okej, inga standardgrejer direkt
ska följas med stort intresse, ser fram emot tråden.
OKEJ - jag slängde upp en egen tråd, så kan vi låta den här vara ifred....
Very Welcome...
Mmm, *tork tork*.... Efter man blivit incest-homo-trådsrape'ad..
Har nu finally lagt igen alla hål & så.! Blev sika alla skarver & svetsar, så nu lär den fan va tät

Mina egenbyggda karossfästen av vinkeljärn då orginal "försvann" vid bortkapning av hjulhus, skall dock förstärkas lite.
Variantplåt'N

Kul tråd må jag säga!
Fränt bygge!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Jo, inte mycket skojj har hänt 
Har monterat lite mer vaijer & pedalställ samt huvudbromscylinder. Även börjar blästra alla kromade saker, vilket inte var så himla lätt på diverse föremål då kromet är så "hårt".
En före & efterbild... Kepsen var myyycket lättare att blästra
men de e ju inget riktigt krom.
Lite klarlack på dessa två så blir dom ju schyssta..!
Skall dock bli gröna såklart!
och nej, det sitter inte pilar/musöron orginal....

Idag hann jag vara i garaget ca 30minuter innan jag fick ett samtal & var tvungen att visa en bil till försäljning (ej min)... och sedan orkade jag ej återvända.. imorrn blir det att börja svetsa igen alla listhål.
Planerna är ju att den skall lackas Lördagen den 31a (2v knappt).... : 
Gott jobbat!! Ser fram emot lite färg på bilen. Gilla knappen intryckt till botten.
Schliipade mig ett bra mothåll för att svetsa igen alla listhål!

Svetsa, svetsa, svetsa, slipa, slipa, slipa..!! Kul
inte alls vita händer av slipmaskin....
Trodde att jag var själv i garaget.. Tills jag synade fotot

Fick även tillbaka mina skärmar av Eka på "High Potential Racing", la igen mina gamla bakljushål!
Har idag schpaacklat och scchlipat, jo & samt kastat ner karossen på plattan för lite bättre arbetshöjd! Snart dax......

Går inte att beskriva i ord hur grymma däcken är på bilen 
Kan faktiskt bara hålla med..! 
X2 Ascool

Ja, lackbox bokad till nästa helg, 1-2 dec, så ÖÖÖÖÖKA din dj-vla slöis...!!! 
Ja, lackbox bokad till nästa helg, 1-2 dec, så ÖÖÖÖÖKA din dj-vla slöis...!!!
Kääften, ligger bra här i soffan ..!!