Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ff362a696e0dd4d6d8910833bb5a62c7.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

1

Funderar på att köpa en sån här buss och undrar vad de är fär pengar i en sån här buss. Jag vore mycket tacksam om du kunde hjälpa mig med någon form av prisidé.

Här är lite info om bussen.

Här kommer två bilder på min buss.

Den är inte riktigt lika fin nu då det är några år sedan bilderna togs

Potentialen är dock att den relativt enkelt går att åter få i detta skick.

Luftkyld årsmod 1982 har gått ca 11 000 mil

Lyxbuss manchester säten som alltid hart överdrag på sig så de är i princip i nyskick.

Mycket lite rost och absolut ingen gravrost någonstans

Fäljer med en skrotad  buss års mod 1980 och har de mesta utan karossen sparat från denna buss.

Post's attachments

Folkabuss renovering 263.jpg, 538.44 kb, 1280 x 960
Folkabuss renovering 263.jpg 538.44 kb, 493 downloads since 2012-11-10 

Folkabuss renovering 264.jpg, 546.92 kb,  x
Folkabuss renovering 264.jpg 546.92 kb, 16 downloads since 2012-11-10 

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli!

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

2

Årsmodell 1980 var första av dessa och tyvärr förekom det ganska mycket "barnsjukdoma" första året. Speciellt problematiska var de med 1600 bensinmotor, dessa hade bla vajermanövrerad koppling som inte fanns på de med större motor. Det är möjligt att mycket blivit åtgärdat under åren eftersom bilen överlevt. Värdet är ju i betraktaren ögon. Priset en överenskommelse mellan köpare och säljare.

3 Senaste redigerad av vw_johan (2012-11-11 12:13:44)

Okej tack för informationen. Bussen ser riktigt bra ut och de följer med en hel del saker. Är den värd 20-30 eller mer? Man har ju mer koll på bay och splitt buss

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli!

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

4

Varför besvära sig med att stryka över nummerplåten när den speglar sig så fint i den cromade kofångaren ICQ/ag

5

Den här bilen är inte av årsmodell 1980 det är ett fel gjort av SP bilen må vara tillverkad o registrerad 1980 men är av 1981 årsmodell eller nyare, om man synar chassienumret så kommer man att märka detta.

6

Luftkyld är inte så populärt i t3 kretsen , men många som har haft en bay ta en lyftkyld så steget är inte allt för stor!
Personlig skulle jag aldrig köpa en lyftkyld t3 , vill jag ha lyftkyld köper jag en bay eller split!
Är det en t3 då satsar jag på en riktig trevlig t3 med 2,1 eller en om man gillar diesel en 1.6td.

Kolla på samba eller mobile och jämför priserna lyftkyld vs vattenkyld!

7

Hasse T3 skrev:

Varför besvära sig med att stryka över nummerplåten när den speglar sig så fint i den cromade kofångaren ICQ/ag

Skarpsynt Hasse  ICQ/ag

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

8

Jag tycker nog allt att de luftkylda bussarna är populära/eftertraktade Tänk en enkelhytt luftkyld!!
15-20 tusen borde va lämpligt skulle jag gissa på
Lätt att komma in på träffarna oxå med luftkylt

|o\/o|