Var ute å kryssa lite idag. Endast grovmappad men nu funkar allt iallafall. Hade triggerproblem först.
Tog en bild på min och polarens 02a.

Lite finmappning sen oljebyte. Turbo skullen dock vara skoj att få i innan BRC. 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » JB´s Nostalgihörna, inte bara bilar
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Var ute å kryssa lite idag. Endast grovmappad men nu funkar allt iallafall. Hade triggerproblem först.
Tog en bild på min och polarens 02a.

Lite finmappning sen oljebyte. Turbo skullen dock vara skoj att få i innan BRC. 
Nu tog jag tag i min krage och fixade lite bilder på Varianten.
Fick även med takräcket vilket är senaste inköpet.






Javisst och äntligen fick man se bilderna på sprutet åxå. Ser ju riktigt schysst ut ! Vad blir utlåtandet om de grejerna ? Tänkte jag skulle hinna prata med dej hos Woffe innan BRC men ...
Riktigt skön är den...
X2
Gillar det E85 matade sprutet 
Vart är Gilla knappen? 
Snyggt som rackarn !
Javisst och äntligen fick man se bilderna på sprutet åxå. Ser ju riktigt schysst ut ! Vad blir utlåtandet om de grejerna ? Tänkte jag skulle hinna prata med dej hos Woffe innan BRC men ...
Ja jag tänkte på dig. 
Har inte vattentemp/oljetempgivare placerad på det optimala stället så den kan hacka till innan den blivit riktigt varm. Men sen går den riktigt fint. Kan ju inte jämföra mot originalsprut då det satt förgasare innan men den år ju riktigt bra nu iallafall. Billigt oxå med tanke på E85.
Planen var att byta sprut och i med turbo men får se. Har ju Buggyn å som ska ihop och den vill ju ha lite mer motorkärlek.
Men givaren ska borras in i tråget så kommer den gå fint.
Tack ni andra. 
Var ute å kryssa lite idag. Endast grovmappad men nu funkar allt iallafall. Hade triggerproblem först.
Tog en bild på min och polarens 02a.
![]()
Lite finmappning sen oljebyte. Turbo skullen dock vara skoj att få i innan BRC.
OJ!Nu blev jag nostalgisk...hade en orange Tii-75 en gång,tror nästan det var den roligaste bil jag ägt även om jag älskar min buss... 
Riktigt stilig den där!! 
Tanken från första början med bilen var att ha lite Pro Touring stuk på den, även om det blir 70-80-tals accessoarer på/i den.
Men 80hk räcker inte i en Pro Touring så det blir lite uppgradering i vinter.
Gammel-MS som sitter i ryker till förmån för ett MS2 alt. MS3. Större mpump och spridare kommer behövas sen får motor och växellåda en översyn på en gång.
Fast just nu är det mest fabrisering som görs.
Ja detta ser ut att kunna bli riktigt grymt!
Ska bli spännande att se vart detta slutar.
Annorlunda avgasdesign! Nått beprövat?
Blir nog bra knuff oavsett eftersom det sitter en turbo i slutet på röret 
Nja kan jag väl inte påstå. 
3/4ans får väl bättre flöde och längre rör än 1/2ans men ska nog inte påverka så mycket med mitt effektmål. Mapparn har godkänt designen så jag får lite på han.
Visar det sig att det inte funkar bra så får jag dra om 1/2ans så det mer liknar 3/4ans design.
Kommer nog röra på sig betydligt bättre än förut. 
Gillar verkligen dina idéer 
Liknar rören man ibland gör till subba boxermaskiner.. Kanske inte optimalt men funkar säkert.
Skall bli ql att se slutresultatet. 
Ja optimalt är det ju inte, då hade jag gjort liknande som rör från cylindrar 3/4 men det kommer funka för mitt milda effektmål.
På 1303 gjorde jag som tanken ovan och det funkade bra, kopplingen funkade dock mindre bra på den.
Kul att det gillas. Ska bli väldigt spännande att provköra till våren. Roligast blir att chocka andra bilister. 
Coolt bygge i cool bil.
Keep it up! 
Försök att vrida om 1:an och 2:ans rör så att de pekar mot turbon i alla fall,alltså böjen in i huvudröret.
Försök att vrida om 1:an och 2:ans rör så att de pekar mot turbon i alla fall,alltså böjen in i huvudröret.
x2 
Intressant bygge det blir roligt se vilken sprut det blir på bilen efter åt
/Stefan
Ett litet tips på grenrör till typ 4 motorn

det ger bättre sprutt än din avgasblandare
Borde funka använda ett som detta till ett turbo bygge
Bilen som detta har används på gjorde 0-100 under 7s under en svårväxlad 914 låda
dock 2270 cc men ingen turbo
/Stefan
Försök att vrida om 1:an och 2:ans rör så att de pekar mot turbon i alla fall,alltså böjen in i huvudröret.
Det gör dom, syns bara dåligt. Ev så gör jag om just det lite för dom är bara punktade just nu och inga hål gjorda. Men motorn ska ur imorgon så grenröret kan helsvetsas så då blir sista finliret gjort. 
Ett sånt grenrör vore ju fint att ha men detta blev som det blev just pga platsbrist och att jag ville ha turbon där den är samt att få plats med ett avgas. 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » JB´s Nostalgihörna, inte bara bilar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.