1

Är det någon som provat turboladdning och holley med E85?

2

I norge
Du måste modda den amrikanska förgasaren för E85 så den inte fräter bort 
Minna polare som leker med v8 har ganska mycke strul med att vissa saker försvinner i fuggen Typ munstycke och till skott bränsle ventilen
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

hur funkar det me E85 och weber eller dellorto? mår dom lika dåligt me det som holley?

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

4

Det är mera alu i weber o dellorto så dom funkar på E85
I jänke fuggarna är det zink blandat med alu 
Zinken är problemet
Sen skall du tänka på om du har koppar rör i bilen så gillar dom inte spriten ICQ/ac 
Om du har möjlighet att kolla i flexifuel bil så är nästan bra rostfritt  o ren alu och plast i bränslesystemet
Men skall du ha det i en räser behöver man inte vara så noga förman kör inte så länge med en sådan
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Roland(Rulle)Erkki i Västerås kör sugturbo med Holley och E85 och det funkar kalas,han beställde ett E85kit och monterade på en ny Holley.
Annars så finns det E85 färdiga förgasare att köpa 
http://www.tradera.com/quick-fuel-ss-65 … _165668027

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

6

Roland Erkki här i Västerås åker med det. Moddad sugtätning till en t04 isatt i en hx40. Tror han bara har positiva saker att säga.

åkte nog en 9,60 tror jag med en 2054cc

Kan be han komentera här..

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

7

Är det någon som vet hur stor motor Roland Erkki har och vilken gasare som han kör med?

8

Som Patte sa så köpte vi ett E85 kit från usa till vår Holley 750 med mekaniskt andrasteg. Efter lite testning o bestyckning så tycker jag att det funkar bra faktiskt.  Motorn är/var på 2074cc och gick som bäst 9,60 och högsta top speed var 230.

Att Holleyn kanske inte är helt bra materialmässigt för E85 märktes tex på att nålen/backventilen till accpumparna fastnade om bilen stog still ett tag.  Bort med accmustycket pilla lite med en mejsel så funkade det igen...Förgasare är kul!!

9

Kul att du håller tråden levande! Har själv en typ 4 med 2054, GT 37 turbo och står och funderar megasquirt eller holley. Default/hmm  Hur blev bilen att köra på mellanregister, surade den ihop på tomgång ??? Hade tänkt mig att använda den ibland till korvmojjen och inte bara på strippen

10

går väll att köra full fart även till korv mojen ICQ/ag

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

11

Tycker nog att det funkar bra faktiskt, ett tips är att använda sig av en lite modernare Holley med utbytbara airbleeds både för hög och lågfart.
Innan jag pillade med airbleedsen så var mellanregistret ett svart hål! helt död!
Tomgången innan motorn är uppvärmd är kanske inte jättebra....men när den fått lite värme så kan den stå hur länge som helst på tomgång (ca 1400rpm)

Att bara mecka dit holleyn och tro att det funkar direkt är nog ganska optimistiskt, men efter lite pyssel med airbleeds,power valves,accpumpsmunstycken/kammar och huvudmunstycken så funkar det!

Finns mycket på nätet att läsa om hur en Holley funkar så info är lätt att skaffa sig.

12

Jag trodde inte annat men jag har sneglat på en förgasare från E85Carbs. Vad jag kan förstå så kan de grundinställa förgasaren då att den fungerar någorlunda " out of the box".