Har nere mitt pedalställ för uppfrächning och undrar nu hur fasen ska jag kroka i kopplingvajern igen? måste jag släppa efter på växellådan för att få ut vajern där fram? eller finns det nått trix?
Har nere mitt pedalställ för uppfrächning och undrar nu hur fasen ska jag kroka i kopplingvajern igen? måste jag släppa efter på växellådan för att få ut vajern där fram? eller finns det nått trix?
Ja du måste lossa vajern vid lådan...
Går det inte direkt får du skaffa en stor påse tålamod, men det ska gå.. 
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Går det inte direkt får du skaffa en stor påse tålamod, men det ska gå..
Har nog smygpunka på den påsen redan... 
Ojojoj. Det är inget roligt jobb det.
Jag har lyckats genom att en person "drar" i kopplingsarmen baktill, för att ge en lite mer vajer.
Men fortfarande krävs det en god dos tålamod.
Fast med tanke på vilket klydd det kan va att lossa en kopplingvajer som suttit orörd sen bilen var ny, så kan det va värt ett försök.
du öppnar en servic lucka i tunneln på hö-sida det är jätte bra att ha tycker ja 
Om du skruvar bort kopplingsvajern från växellådan så kan du näst intill dra ut vajern en bit genom hålet där kroken ska in i tunneln. Då är det bara att haka på vajern och sätta pedalstället på plats och sedan sätta tillbaka vajern till växellådan. För säkerhets skull mätte jag hur mycket vajern var i gängad på växellådan innan jag tog lös vajern så vet man på ett ungefär hur mycket man ska gänga in den när man sätter tillbaka den. Så gjorde i alla fall jag och det gick hur bra som helst 
Inget problem efter att muttern lossats. Jag brukar för säkerhetsskull binda en klen tråd genom öggla och krok så att den inte lossnar när pedalerna läggs på plats ( har hänt en gång, irriterande).