Snyggt byggt, fräsig kärra! Men jag väntar på ett kaffe för oss racers, inget "Snabbkaffe" på g?
Snyggt byggt, fräsig kärra! Men jag väntar på ett kaffe för oss racers, inget "Snabbkaffe" på g?
SNABBKAFFE! Det är ju precis hur roligt som helst!
Kanonnamn! Ska fundra lite...
Å för dom som inte tycker om att åka jättefort med sin galmla bil kanske ett Termos kaffe vore nåt att plocka fram ur fika korgen... 
Dubbelhytt -59 http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 597#p54597
Husqvarna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 75#p136275
Mossboda Pickupen http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=18021
Scaben http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21839
Nu börjar det dra ihop sig inför helgens smygpremiär på BilMetro... Fick lite mer gjort nu i veckan. Allt hinner inte bli 100% klart men vad fan, man får freestyla lite...!
Stilstudie i solskenet
Stilstudie i slasket
Framvagnsinställning - hade grym toe-out men det är numera åtgärdat och bilen glider fram som på räls!
Dynorna på plats - fodral sydda av en kanontjej utanför Säter som gärna tar på sig liknande jobb om någon skulle behöva. Själva dynorna är 2 st madrasser inhandlade på rea på Jysk, tillskurna och där det behövdes även ihoplimmade med 3M spraylim nr. 77.
Extra stödben för att sängen ska tåla när Gustaf och Woffe idkar hårdhänt, fysiskt umgänge i bussen
Inredningen snart klar - saknar några dörrsidor ännu
Filterinstallation för färskvatten
Slank även upp till IKEA i Valbo och inhandlade diverse cafémöbler som nu är instuvade i bussen - 8 stolar och 2 bord. Titta gärna in i helgen och smaka på Tunestam's kaffevarianter! Läs mer om i BilMetrohelgen här: http://www.bilmetro.se/upload/varvisning/dalarna.pdf
God helg på er!
Klockrent! Nu blev man sugen att åka till dalarna 
Coolt, undrade just vad "Bilmetro" var! Lycka till i helgen! 
Ser grymt bra ut Jonas. Lär åka o kika på den i helgen tror jag. Vilken Bilmetro är det du ska vara på?
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Ser grymt bra ut Jonas. Lär åka o kika på den i helgen tror jag. Vilken Bilmetro är det du ska vara på?
Borlängedivisionen 
Kalle skrev:Ser grymt bra ut Jonas. Lär åka o kika på den i helgen tror jag. Vilken Bilmetro är det du ska vara på?
Borlängedivisionen
Kanon! Då tittar nog jag och dottern över på en kopp kaffe och saft 
kul att se den ute i friska luften, då ska jag försöka ta mig förbi i helgen på en kopp jag med 
Vacker 
fan så fin den är
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Oj va trevlig den blir Jonas, och tack för att du har med lite extra stöd för mig och Gustav, vi snackar ju om "tyngre" farbröder nu
Man kanske skulle ta en tur till Borlänge på Lördag....hmmmm...hela huset gungar kanske ??
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Riktigt snyggt bygge, tummen upp 
Super fin!
Plockar du inte några priser med denna buss i sommar, på nån vw träff så ska jag äta upp min gamla MB mössa! 
Vilken buss du fått ihop Jonas... Satt precis och funderade på hur den såg ut innan och hur den ser ut nu. Ganska stor skillnad! Riktigt skönt koncept du fått ihop... Hur går motorn förresten? Kör du dubbla weber 36 nu?
Tack för alla fina ord! Kör fortfarande med en PICT-34 som inte alls samarbetar på låga varv
Välkommen till Bilmetro Borlänge i helgen!
68 2011-03-25 20:27:44 Senaste redigerad av Hansson (2011-03-25 20:28:16)
Super fin!
Plockar du inte några priser med denna buss i sommar, på nån vw träff så ska jag äta upp min gamla MB mössa!
åt upp min för längesen! 
Vad är det för fälgar? 14" eller 15"? bredd? vad är det för snobbringar och navkapslar?
vart sjukt snyggt. 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
MB. Vad är det? Går det att äta? 
Vad är det för fälgar? 14" eller 15"? bredd? vad är det för snobbringar och navkapslar?
vart sjukt snyggt.
Tackar! 15" bubblafälgar, breddade en tum utåt, snobbringar från Volvo PV, navkapslar med stora loggan från CIP och Bridgestone 165/65/65 runt om. Lite tight bak kanske, men det var den snyggaste kombinationen jag lyckades få till. Det blir ju ganska stor skillnad i hjulbas på Bayarna, speciellt när man som jag har en splittframvagn som är kortad nästan en decimeter. Kör även med 1-tums spacers fram.
72 2011-03-26 09:26:59 Senaste redigerad av Fredde.B (2011-03-26 09:28:06)
Fredde.B skrev:Vad är det för fälgar? 14" eller 15"? bredd? vad är det för snobbringar och navkapslar?
vart sjukt snyggt.Tackar! 15" bubblafälgar, breddade en tum utåt, snobbringar från Volvo PV, navkapslar med stora loggan från CIP och Bridgestone 165/65/65 runt om. Lite tight bak kanske, men det var den snyggaste kombinationen jag lyckades få till. Det blir ju ganska stor skillnad i hjulbas på Bayarna, speciellt när man som jag har en splittframvagn som är kortad nästan en decimeter. Kör även med 1-tums spacers fram.
Jag har också pv snobbringar på bubblan....får nog lov att skaffa det till westyn också, tveksamt om jag kan bredda 1" utåt bak då det sitter adapters där. Den är IRS konverterad. Vet du om det finns 5/205 trummor som kan passa så man slipper använda adapters. Tror att det är grejjer från en 74-75 bay på den.
Din bay vart då jäkligt läcker, hoppas man får möjlighet att handla en kopp nån gång.
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Han med en snabbvisit idag innan vi var tvungna att åka hem igen. Såg kanon bra ut! Tummen upp. Blir min buss i närheten lika fin när den blir klar så kommer jag vara supernöjd. Tack för kaffet 
goopher skrev:Fredde.B skrev:Vad är det för fälgar? 14" eller 15"? bredd? vad är det för snobbringar och navkapslar?
vart sjukt snyggt.Tackar! 15" bubblafälgar, breddade en tum utåt, snobbringar från Volvo PV, navkapslar med stora loggan från CIP och Bridgestone 165/65/65 runt om. Lite tight bak kanske, men det var den snyggaste kombinationen jag lyckades få till. Det blir ju ganska stor skillnad i hjulbas på Bayarna, speciellt när man som jag har en splittframvagn som är kortad nästan en decimeter. Kör även med 1-tums spacers fram.
Jag har också pv snobbringar på bubblan....får nog lov att skaffa det till westyn också, tveksamt om jag kan bredda 1" utåt bak då det sitter adapters där. Den är IRS konverterad. Vet du om det finns 5/205 trummor som kan passa så man slipper använda adapters. Tror att det är grejjer från en 74-75 bay på den.
Din bay vart då jäkligt läcker, hoppas man får möjlighet att handla en kopp nån gång.
När jag konverterade min splittbuss till IRS fick jag tag i Notchback-trummor 61-62. Jäkligt sällsynta tydligen, men passar RAK AV på en IRS-bakvagn, i mitt fall Typ3 runt 1972. Inga modifieringar behövde göras - de gled rakt på.
Han med en snabbvisit idag innan vi var tvungna att åka hem igen. Såg kanon bra ut! Tummen upp. Blir min buss i närheten lika fin när den blir klar så kommer jag vara supernöjd. Tack för kaffet
Anytime dude! Kudos för frillan!