Har kommit över 2 st 1600 dp toppar som är portade, undrar lite hur man kan identifiera vad som är gjort och vad man kan behöva göra för att "få på dom" Dom har blivit undersökta av PMM i Vadstena och har konstaterat att det inte är dåligt gjort och att topparna är hela.
Du kan starta med att mäta upp ventilerna (std 35,5-32 på 1600) om det är 041 (tre första nr ) 39-35,5mm
Du får lägga ut några bilder på dom
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
3 2012-11-05 15:14:26 Senaste redigerad av Waxxarn (2012-11-05 19:09:55)
Ska plocka upp dom för bildtagning och mätning 
Av numret att dömma är de från en typ 3 motor, börjar på 311. Ser ut att vara orginalventiler 35,5x32 mm. Du skriver "vad göra för att få på dom", vilken motor har du tänkt använda dom på med avseende på borrning (kubik)?
En 1600
Då bör dom bara vara att montera så tillvida de inte är ursvarvade för att få plats med större cylindrar.
hittade inget skjutmått, fixxar det imorgon. Tyvärr så har förgående ägare tatt det briljanta beslutet att måla dom med silverfärg...
men dom ska blästras.
OM dom inte är spruckna i mellan ventilerna så är dom ok
Sen kan du kolla in här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10359 för set är sådana som jag har lektmed i flödes bänken
Som jag ser det är topparna ganska orörda
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Insugen är upptagna och ventilernas kant är nerslipad som du gjort i din tråd.
I min värd är topparna bara till fixade
Kan du ta ett foto på insugen på topparn så ser man om dom är trimmad (filade)
En solig hällsning från florida
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
men dom ska blästras.