1

nån som har koll på om det funnits en firma i avesta som sysslat med att trimma vw? skulle tippa på 70-80 talet

2

Japp, Bug Enterprises hette firman som låg i Aalto-huset.

Ducati Monster 1200S

3 Senaste redigerad av Svwerker (2012-10-31 20:16:57)

Riktig kultfirma med en lite märklig historia som jag gärna skulle vilja ha lite mera detaljer kring. Stängde över en dag och det lär ska finnas en hel hög med gamla NOS-prylar såsom IDA, JET-stakar, DDS-prylar, Berg-prylar mm.
Den är ju en stor bidragande orsak till att Bergvevarna smiddes i Sverige.

Länk till en gammal annons i Start-o-Speed
http://vwampirebuildingagasser.blogspot … rises.html

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

tackar! funderat som en tok sen igår!!!

5

Kanske finns kvar nåt lager i Aalto-huset. ICQ/ab

Mera känd som jb...

6

Jag att några varit där och försökt köpa men de har åkt hem med tom kärra.  ICQ/ad

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Kanske nyckeln till källarförrådet är borttappad? ICQ/ad

Mera känd som jb...

8

Det var nog mera riktiga skambud skulle jag tro.

Ali G

9

Jag köpte en ny Technomagnesio 5x205 fälg därifrån...den var tydligen lite udda med bara 4 till i sverige i Lasse Knöppels ägo.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Har en 1776cc motor därifrån. Han som byggde motorer har en buggy med en 2087cc tror jag att det är.
Går väldigt bra.

11

Har en 1776cc motor därifrån. Han som byggde motorer har en buggy med en 2087cc tror jag att det är.
Går väldigt bra.

12

25hpman skrev:

Jag köpte en ny Technomagnesio 5x205 fälg därifrån...den var tydligen lite udda med bara 4 till i sverige i Lasse Knöppels ägo.

Dräggel dräggel... Hög vill ha faktor på dem men prislappen är ju som för en mindre villa.

Alte Liebe rostet nicht!