1 Senaste redigerad av pät (2012-08-16 07:40:26)

I princip hela golvmattorna, mestadels passagerarsidan, är blöt. Genomblött bakom och under främre passagerarsätet. Plaskblött alltså! Kikade under bilen/inne i hjulhusen fram förut och såg inget direkt hål vad jag kunde se. Vattnet verkar på nåt sätt komma in på golvet och sedan rinna bak till bakom sätena.

Jag har ingen bagageluckelist fram, kan det via där på något sätt leta sig ner till golvet och rinna bakåt? Att det läcker in i bagaget är utan tvekan, kommer lite blött genom gallren runt hastighetsmätaren, men kan inte komma på nåt annat ställe det borde kunna läcka in såpass mycket som det gjort..

Något "vanligt" ställe det kan läcka på?
Tack på förhand..

2

Hej!

kanske är otätt mellan plattan och karossen?

/Joakim

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

3

Kan också vara rosthål i innerskärmen eller framkant på tröskel. Läcker det bara in när man kör i regn, eller även när bilen står still i regn.

4

bakre delen som är blött? kanske rost i plattan under batteriet, eller stänker det in vatten i värmeledningsröret(mellan motor och kaross) som är i "hjulhuset" bak.

Bubbla -62
Buss -60

5

Det där med läckage kan man bli gråhårig på . Vatten har ju en jäkla förmåga att ställa till det.
Eftersom du påtalar att det även blir blött runt hastighetsmätaren , börja med att klämma dit bagagelisten för den fanns väl ej?

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

6

Tack för svar! Otätt mellan platta och kaross låter mest tänkbart av alternativen ni gav mig.
Det läcker bara in när man kör i regn. Eller ja, liite läcker det in när den står också, men det är ventilationsrutorna som inte riktigt håller tätt, likaså bakrutelisten.

Plattan är i bra skick, inga rosthål i den. Värmerören är pluggade utanför och inuti i bilen.
Ska sätta i bagagelisten till att börja med men misstänker att det inte är den enda boven..
Får väl plocka ur mattorna och gå lös med vattenslangen så man ser vart det kryper in.. Default/smile

7

På min läckte det rätt friskt vid rutlisten innan jag bytte den.

8

har med funderat på detta  ICQ/ae , för jag får en mindre inomhuspool som skvätter omkring på golvet när det regnar   ICQ/ab  ICQ/ae

(o\!/o) 66a        lo\/ol 65a+62a

9

Bumpar lite. Har hittat en bidragande orsak. Detta gäller ju dock bara på de äldre utan tankmätare. Gummigenomföringen vid reservkranen nere under instrumentbrädan satt inte där den skulle = 1,5cm hål rakt in i kupén... ICQ/ab