Hej.
Håller på att skruva ihop min 58a som har blivit karosslyft.
Alla skruvar är på plats förutom de 4 främre som jag vill minnas skall vara m10.
Har 4st sådan i skruvlådan sedan demonteringen som är ca 70mm.
Nu till problemet, jag får inte skruvarna att ta i någon gäng.
Vilken längd skall det vara på dem? Sitter gängen i karossen eller är det någon lös bricka där inne som kan ha hoppat ur plats.
Det är skruvarna på höger sida i bilden jag har problem med.
MVH
Marcus
inne i tröskeln sitter en bit plattjärn fast i en liten "låda" - tyvärr kan rosten göra att denna låda släpper med följd att det inte tar gäng. Jag tillverkade nya sådana plattjärn som var av sådan storlek att man kunde "peta in" dem i hålet och sen hålla dem på plats med en ståltråd. Var ett riktigt jönssonliganjobb att få fast dem, men kändes bättre än att öppna upp tröskeln både pga tidsbrist och att jag inte ville kapa i bilen... Om du inte dragit av de skruvar som satt där från början, utan skruvat ut dem bara, kanske du kan pillra tillbaka brickan och hålla den med en magnet och en mindre skruv eller nåt och få i den ena, sen går nog den andra få i. Är väl båda i så håller de ju tillsammans järnet från att rotera utan mothåll...
Lycka till!
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Tack för hjälpen.
Lyckades pillra fram "mutterplåten" på förarsidan men på passagerarsidan så var det värre.
Skar upp litet hål i innerskärmen och plåten är försvunnen. Måste ha glidit iväg i värmekanalen eller i något annat skrymsle.
Jag som trodde jag hade svetsat klart i denna bil.. Nu blir det laga innerskärm.
/Macke