Yeh kolla vad som dök upp idag
Monroe airshocks
Ja lite fegt med luftdämpare men tycker det blir bra mycket behändigare att använda pickupen med dessa. 
Ska nu försöka få ihop allt med kompressor, tank osv.
tjopp !

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Yeh kolla vad som dök upp idag
Monroe airshocks
Ja lite fegt med luftdämpare men tycker det blir bra mycket behändigare att använda pickupen med dessa. 
Ska nu försöka få ihop allt med kompressor, tank osv.
tjopp !

För vilket fordon är highjakkersna från början? Har du tänkt ha dom som hjälp till den vanliga fjädringen. Dvs lyft hjälp?
Längd, pris?
För vilket fordon är highjakkersna från början? Har du tänkt ha dom som hjälp till den vanliga fjädringen. Dvs lyft hjälp?
Längd, pris?
Nej tar bort vanliga dämparna men torrisionsstavarna blir kvar så fjädringen finns ju kvar.
Dämparna hamnar där original sitter... möjligtvis blir det moddning av dämparinfästningen.
CC utdragen: 14" (35,56cm)
CC Hopskjuten: 9" (22,86cm)
De är ganska korta men det blir bra hoppas jag.. enligt Franke så var dessa optimala till framvagnen i alla fall.
Om det funkar bak vet ja ej.. men då får jag bygga om dämparinfästningen.
Jag beställde genom en polare som bor i Sacramento i usa som beställde dessa & skickade vidare.
Totala summan blev 199dollar alltså 1 267kr
Där jag sett dessa är här:
http://butik.arvikael-motor.se/Monroe?product_id=1259
Där kostar ett par 1495kr så jag fick två par för under denna summa !! 
Så det är bra att ha kontakter i staterna ! 

michaelth skrev:För vilket fordon är highjakkersna från början? Har du tänkt ha dom som hjälp till den vanliga fjädringen. Dvs lyft hjälp?
Längd, pris?Nej tar bort vanliga dämparna men torrisionsstavarna blir kvar så fjädringen finns ju kvar.
Dämparna hamnar där original sitter... möjligtvis blir det moddning av dämparinfästningen.
jo att du tar bort original dämparna fattar jag.. mao du kompletterar original fjädringen med luft.. blir säkert bra.
då använder man ju bara lyft hjälpen vid dom situationer då man behöver lite extra hjälp, dvs som dom är tänkt att användas..
iofs enligt länken var det styckpris 1495.. så visst lönar det sig att händla vid källan..
Kul att dämparna dykt upp
Synd att du har en massa rost kvar som hindrar dig att börja med sänkningen.
Igår blev det en premiärtur med min buss hemma på gatan 
Det gick inte fort men redan nu kan jag säga att komforten är som en dröm i jämförelse med splitframvagnarna jag kört med tidigare.
Jag ska justera framvagnen lite mer men just nu ligger dropplistmåttet fram mellan 148-155,5cm:)
Nästa vecka ska jag tubba ur hjulhusen mer och då kan jag kolla cc-måtten mellan stötdämparfästena så vi vet på ett ungefär vart du hamnar.
easos skrev:michaelth skrev:För vilket fordon är highjakkersna från början? Har du tänkt ha dom som hjälp till den vanliga fjädringen. Dvs lyft hjälp?
Längd, pris?Nej tar bort vanliga dämparna men torrisionsstavarna blir kvar så fjädringen finns ju kvar.
Dämparna hamnar där original sitter... möjligtvis blir det moddning av dämparinfästningen.jo att du tar bort original dämparna fattar jag.. mao du kompletterar original fjädringen med luft.. blir säkert bra.
då använder man ju bara lyft hjälpen vid dom situationer då man behöver lite extra hjälp, dvs som dom är tänkt att användas..
iofs enligt länken var det styckpris 1495.. så visst lönar det sig att händla vid källan..
Japp de ska användas för att kunna lyfta för ev. hinder i vägen 
Nä priset på dämparna på sidan är för 1 par alltså 2st för 1495kr 

Kul att dämparna dykt upp
Synd att du har en massa rost kvar som hindrar dig att börja med sänkningen.
Igår blev det en premiärtur med min buss hemma på gatan
Det gick inte fort men redan nu kan jag säga att komforten är som en dröm i jämförelse med splitframvagnarna jag kört med tidigare.Jag ska justera framvagnen lite mer men just nu ligger dropplistmåttet fram mellan 148-155,5cm:)
Nästa vecka ska jag tubba ur hjulhusen mer och då kan jag kolla cc-måtten mellan stötdämparfästena så vi vet på ett ungefär vart du hamnar.
Ja de är ju de där med rosten.... uscha... får ju rysningar nästan.. hehe... 
Jaså blev de bra komfort ? härligt !
Ska bli intressant när jag får börja slänga dit grejerna & testa !
Ja vore bra & veta cc-måtten. får se om jag får modda lite men de lär jag
på bärarmarna i vilket fall som helst. 

Idag har jag testat lite med dämparna..
[video]
Här syns utdragen vs ihoptryck
Så var en polare hit med en tank på 20l som jag fick gratis 

Sen så har jag kapat lite mer

Det lär gå åt några kapskivor och många meter svetstråd till detta projekt
Kämpa på !
blir bra detta !! ser fram mot fortsättningen.. Kämpa på som den gode Franke sa.. håller med. !! 
Det lär gå åt några kapskivor och många meter svetstråd till detta projekt
![]()
Kämpa på !
Ja det gör ju det.. uha... har du sett att du har pm Franke !? 

blir bra detta !! ser fram mot fortsättningen.. Kämpa på som den gode Franke sa.. håller med. !!
Tack jo jag kämpar & kämpar.. hoppas man blir klar med denna sida snart..
väntar på lite plåthjälp men han skulle på hårdrocks-kryssning i helgen
så får lugnt vänta till nästa vecka.

Nice,kämpa på..snart är du framme! 
Franke skrev:Det lär gå åt några kapskivor och många meter svetstråd till detta projekt
![]()
Kämpa på !Ja det gör ju det.. uha... har du sett att du har pm Franke !?
Jodå jobbat/jobbar nästan dygnet runt så jag har inte hunnit svara än. Skickar svar senare inatt.
Jädrar vad du ligger i! skönt att se
dämparna är något man kanske ska anamma på någon av bussarna.
Kan behövas lite nöje mellan kaptrissor och svetstråd , viktigt så man inte tappar sugen! 
Jädrar vad du ligger i! skönt att se
dämparna är något man kanske ska anamma på någon av bussarna.
Mja försöker lite grann så fort jag är ledig... många bäckar små.
Ja ska se om dämparna funkar bra... hoppas det ! 

Kan behövas lite nöje mellan kaptrissor och svetstråd , viktigt så man inte tappar sugen!
Hehe ja faktiskt så är det lite skönt att pilla med något annat än rost emellanåt 

kisavw skrev:Kan behövas lite nöje mellan kaptrissor och svetstråd , viktigt så man inte tappar sugen!
Hehe ja faktiskt så är det lite skönt att pilla med något annat än rost emellanåt
Absolut är det så!
Har kapat lite igår.... men de går segt när man är förkyld... dum som man är så skitar man i masken &
kapar ändå.... & då blir det ju inte bättre i halsen precis 

Gjorde en "låda" till innertröskeln.. 
Får se om jag orkar göra nått idag... är ledig fram till kväll.... hmm...

Jag håller på lite med min dubbelhytt jag åxå. Tror din är lite sämre och det är ju skönt ;-) men du gör ett fint jobb Andy.
Jag håller på lite med min dubbelhytt jag åxå. Tror din är lite sämre och det är ju skönt ;-) men du gör ett fint jobb Andy.
Tack ska du ha.. ja det är inte nå roligt att få till en bra linje när rubbet var slut.. samt "pullsvetsat"
Men jag gör så gott man kan 

Idag kom ett paket igen... denna gång från jebs.se
I paketat låg denna roliga grej... en kontrollpanel för att styra min hi-jackers.. denna panel är helt manuell,
luften går rakt upp in i panelen & när man trycker upp knappen så kör man upp tex dämparna fram.
Lite långsammare system än de med elektriska ventilen.. men de får duga.
Lär nog köpa mig en riktig kompressor för detta ändamål då den jag köpte inte palla med.. men det var ett snåltest jag gjorde. hehe
Sen fick jag denna plansch av en arbetskollega
Mycket fin... den ska ramas in 

Blir nog inte mycket gjort på pickupen förens till helgen tyvärr.
tjing tjong !

Gött jobbat!! Oj va mycket roliga grejer dom hade på Jebs.se 
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.