Letar efter en inte alltför kostsam huvudenhet att montera i min bruksis då jag är trött på att originalradion inte grejar USB eller har en Aux-ingång. En sk "frontsats" för att montera en std "DIN-enhet" är redan köpt och kabelsatsen ordnar jag på jobbet, men vilken stereo ska man välja? Alla omdömen jag får när jag söker efter de stereoapparater jag tycker ligger lämpligt till i pris, är bara "det är bara skit" jag skulle vilja ha en mer nyanserad åsikt än så. Betänk att vi pratar om apparater upp till 800kr, är verkligen "allt bara skit" då? Vi snackar om en enhet som ska gå på den inbyggda effekten i en gammal "pundar-ford", driva ett par Pioneer 6,5or i framdörrarna och original-sunket i bakdörrarna, eventuellt hamnar den i en folkabuss om den överlever forden (vilket inte är helt omöjligt).
Jag har tittat på: Pioneer MVH-150UI (som är intressant för att den har dubbla lågnivå för ev framtida behov) men även Pioneer DEH-1400UB, men även JVC har en budgetmodell som verkar ligga rätt till för mina behov KD-X30.
Så kom med input, tips osv. Kanske har du själv rent av en stereo att sälja mig?
Tack på förhand!

enligt säljaren. JVC gör bra produkter de med men jag har dålig kännedom om de.