1

Var beställer man gamla Regpapper? Har en bil som fallit ur registret.

2

Beställde själv på:
http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17472

Fick betala 8 spänn!  ICQ/ag

Att leva på en Ö är att aldrig ha ryggen riktigt fri.

3

Fungerar det om man bara har ett chassienummer att gå efter? Eller måste man ha ett gammalt reg.nr för att det ska gå?

4

Michos Miche skrev:

Fungerar det om man bara har ett chassienummer att gå efter? Eller måste man ha ett gammalt reg.nr för att det ska gå?

Det ska funka med endast ex vis chassinummer.

5 Senaste redigerad av DP (2012-10-30 12:18:11)

iZac in da house:
Beställde själv på: http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17472

TACK för den, har länge funderat på att fixa papper på min gamla Volvo T21 men då jag har den gamla C plåten tycker jag det funkar OK men detta var ju plättlätt att skicka in...

DP says: Nu ska vi se vad dom får fram....

6

Tackar!

Hur länge brukar det ta?

7

helmut skrev:

Hur länge brukar det ta?

Det tog nog en och en halv månad innan jag fick papprena, kanske lite längre tid också, minns inte så noga...
Det var ju i somras eller så...  ICQ/ab

8 Senaste redigerad av DP (2012-10-31 10:09:43)

Det här var ju smutt!!!

Igår kl 10.00 fyllde jag i formuläret och skickade iväg, kl 15.00 kom 2 sidor från Länsarkivet i Uppsala med papper på min gamla Volvo T21, den är en 1948 men såldes första gången 1950 i Uppsala trakten, sen finns alla ägare fram till 1969, kul att ha men jag fortsätter att åka på min C1198 plåt....

Bilden är från när vi gick igenom orginalknotan men jag letar fortfarande efter rätt knota som ska i den, Ford flathead eller Buick Nailhead vi får se...

http://2.bp.blogspot.com/-6kOfdzpuqR0/Tg4xSOIVDcI/AAAAAAAABq4/jcbaT1G6_qI/s1600/SAM_0269.jpg

DP says: Allt detta kostade 8 Kronor, det finns fortfarande statsverk som funkar..

9

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5877
ICQ/ab

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

10

Det ska via tyskland gå att få papper på bilen med hjälp av chassi eller VIN:nr.
Kan man använda det vid en ursprungskontroll och sen regbesiktiga?

11

Inte funkade det med chassie numret när jag fyllde i formuläret på landsarkivet, tyvärr. Hur har ni lyckats ??
Micke

12

Har ni läst tråden jag länkade till, där står mer om de olika arkiven.

Ett sätt om det är en vw är att ta reda på första regnr (eller ngt regnr) och sedan spåra vidare, varje regnr byte finns reggat, så får man "följa" bilen i de olika arikven fram till den blir avreggad.

Första regnr kan nog (medlemmar i) VWHK få del av.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

13

MickeP skrev:

Inte funkade det med chassie numret när jag fyllde i formuläret på landsarkivet, tyvärr. Hur har ni lyckats ??
Micke

Som det står på sidan hos Riksarkivet så "borde" chassinummer räcka till att söka på, men ingenting är som bekant säkert.
Jag hade det gamla läns-regnumret som de sökte på och det gick, så lättast är nog att försöka få fram ett regnummer först.

14

Det går bara att söka på chassinumret om bilen har haft moderna regplåtar.

Undantaget är om bilen har varit registrerad i nått av norrlandslänen då den haft länsbokstavsplåtar. Då går det att ringa till Irené på Landsarkivet i Härnösand. Tel 010-4768058  Norrlandsarkiven har blivit datoriserade, så där går det att söka efter chassinummer.

Tänk på att säga att hon också ska söka i lastbilsregistret. Har bussen varit reggad som lättlastbil, så finns den inte i det vanliga bilregistret.

15

När jag fick papper på Volvon så visar det sig att dom hade fyllt i motornumret i rutan för tillverkingsnummer men eftersom jag hade gamla regplåten så gick det att identifiera den så, hade jag däremot bara fyllt i chassinummer hade dom inte hittat den därför är det nog viktigt att fylla i både chassi och motornummer om man inte har regnummer, större chans på träff...

DP says: Kul med papper på Lil' Red Volvo...