Bra tempo som vanligt,kul att se... 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bra tempo som vanligt,kul att se... 

Helsvetsat och slipat



Rätt värdelös bildkvalitet. Men jag är nöjd med lagningen. I pressningen till höger i bild kan man se att det har slagit sig lite, men what ever det är sånt man lär sig att undvika i framtiden. Hela bilen har ju slagit sig rätt duktigt annars så 
Blir ju skitbra.. man måste sen oxå tänka.. inte många ger sig på ett sådant projekt.tyvärr.. jag tycker du skall ha all berömm för att du gör det!! sen om du inte e nöjd för att det slått sig lite e ju tråkigt .
men det är du som sätter ribban för vad som är rätt. eller fel.. i mina ögon är det helrätt det du gör! 
Blir ju skitbra.. man måste sen oxå tänka.. inte många ger sig på ett sådant projekt.tyvärr.. jag tycker du skall ha all berömm för att du gör det!! sen om du inte e nöjd för att det slått sig lite e ju tråkigt .
men det är du som sätter ribban för vad som är rätt. eller fel.. i mina ögon är det helrätt det du gör!
Helt rätt.
Det kräver verkligen en extra portion vansinne för att hoppa på lite större projekt.
Fast kom ihåg att belöningen är desto större när allt väl är i hamn. 
I vanlig ordning,bra jobbat! 
Mikkos - det blir ju bra detta. Underbart att följa
Fast pickisprojektet är väl mycket större än det här, iallafall plåtmässigt. Den saknar allt som den här har och tvärtom kan man väl säga i och med att jag faktiskt har kört flera hundra mil med den
Till och med notchen varj ju faktiskt nästan rostigare än den här innan jag började på den bilen. Det som är kvar på den är ju som sagt var trösklarna. Kul att ni hejar på, det behövs 
Äh men det här blir skitbra, i med lite nya trösklar och värmegrejs så är ju karossen snart färdiglagad.. 
Trösklar skulle jag få hjälp av en kompis att tillverka nya som har plåtmaskiner. Kul med så mycket eget gjort som möjligt 


Målat med enhetlig färg. Sedan ska det som kommer att synas att målas med BT-Kemis bruna färg. Men det gör jag inte förrns allt är lagat. 
Förardörr, vindruta, fronthuv och lite smågrejs är också fixat! 
Nice...fan vad du ligger i,imponerande! 
Det blir kanon som vanligt 
Kommer bli grym när den blir klar! 
Kungligt gjort Micke! Alla tummar upp!
Kul med all uppskattning!
Ikväll kör jag vidare!










Har fått tag i lite reservdelar som kom ut till försäljning i fredags här på forumet. Denna kommer att förse min 51:a och Mackans 50 split (När jag blir stor vill jag bli en hotrod) med reservdelar. Tack Magnus Wärn i E-tuna 
De flesta delarna som går att skruva loss behöver vi själva, men det går bra att fråga om det är något man vill köpa eller byta till sig. Själva karossen med instrumentbräda, tak, pilholkar och splitruta finns det ingen plan med vad som ska hända med efter den är rensad. Helst skulle jag vilja hissa upp den i en flaggstång eller på ladugårdstaket på gården... Men om någon har stötfångare till split, råttig W-lucka eller riktigt råttiga skärmar i rätt stuk till min bil är jag öppen för förslag. 
Kan eventuellt vara intresserad om du kan tänka dig att avyttra lite plåt. Är osäker på vad som saknas på min kaross, men vet att jag behöver mellanplåt bak om den är i användbart skick. Vette tusan om karossfästena bak ligger i någon kartong, annars är dem också av intresse om de är i dugligt skick. Finns säkert mer som saknas (vet att jag saknar ett växellådsfäste om du har någon split platta som skall yxas till delar), men ta det ni skall ha först å håll mig uppdaterad. Var faktiskt och kollade till min split i tisdags och suget växer bara mer och mer när man ser andras projekt. 
Mellanplåten har Mackan bokat upp sig på. Jag låter bilen vara okapad tills han har varit på studiebesök. 
Karossfästen har jag från en 65:a annars, om det är de som sitter vid stötdämparna bak? Växellådsfäste har jag också om du vill ha till osynkad låda? Fast de kanske jag behöver själv om man lär ha de för att få i en 1500-låda. Aja det löser sig, kika förbi någon gång du! Det är bara att sätta igång och jobba




Kvällens insats 
Mellanplåten har Mackan bokat upp sig på. Jag låter bilen vara okapad tills han har varit på studiebesök.
Karossfästen har jag från en 65:a annars, om det är de som sitter vid stötdämparna bak? Växellådsfäste har jag också om du vill ha till osynkad låda? Fast de kanske jag behöver själv om man lär ha de för att få i en 1500-låda. Aja det löser sig, kika förbi någon gång du! Det är bara att sätta igång och jobba
![]()
Kvällens insats
Låter bra. Karossfästena bak borde ligga i någon av alla lådor som följde med bilen men skall jag vara ärlig har jag inte packat upp eller gått igenom allt än. Såg att det fanns en kartong med ny plåt från woffe, så kanske finns lite att arbeta med. Växellådsfäste är jag intresserad av om det är lika som på spliten. Tanken är att plattan skall bli "rätt" men kommer också åka med synkad låda med bytt noskon och hockyklubba för bekvämlighetens skull.
Perfekt med likasinnade på så nära håll, med liknande projekt.
Keep the good work going! - Åkesson
Vi får ses någon gång så får vi se vad det leder till 

Lite fjös

Bara fästet kvar att svetsa dit. Det behöver lite kärlek innan det faller på plats. Men beräknar med att vara färdig med det här karossfästet imorgon kväll. Sedan ger jag mig på de främre delarna av bakre hjulhusen. Sedan är det bara kanaler och trösklar kvar tills karossen är färdiglagad rostmässigt
En förardörr ska byggas av en bottenlös splitdörr och en frisk men knölig ovaldörr. Blir kul att prova på den typen av lagning. 

Jag och The Blue Slug firar 2 år ihop den här helgen också, haha!


Grovt utskuret

Inpassning

Slipning kvar

Och så fästet efter helgens arbete.
Fortsätter givetvis imorgon kväll 
Nice... 
Kul att det går frammåt!
Härligt projekt.
Skulle du kunna vara så hygglig och läsa och svara på mitt PM tack.
Håller med Eskil, har du gått under jorden 
Har jobbat väldigt mycket den senaste tiden, men har hunnit med lite avkoppling i garaget också 

Korrekt huvöppnare på plats




Precis som från fabrik sitter den nya(återvunna) svetsmuttern inte helt centrerad i hålet.

Blir bra när kvartspanelen så småningom ska på.




Inifrån målat med BT-Kemis färg.

Givetvis har jag använt 2mm plåt.


En knölig 60-talsdörr med fin botten ska få donera lite plåt till min bottenlösa splitdörr.

Provhängd. Kommer att gå loss med värmepistolen och värma bort lite svart färg här och var
Det var mycket jobb att ens få öppningsmekanismen att fungera. Men efter värme och mycket rostolja fungerar det. Fönsterhissen är mycket lättvevad.
Lite översiktsbilder:







Bra kämpat, taket ska du försöka rikta bulorna eller behålla som det är ?
Bra kämpat, taket ska du försöka rikta bulorna eller behålla som det är ?
Ja riktigt bra kämpat... bara resten kvar nu va ?
Tror han ska ha kvar dom va ? Blir rätt jobbig att rikta dom där bulorna 
Kör hårt !

Tänker på ett brandskadat ansikte när jag ser taket.. ett tids dokument av ett hårt liv...
jag röstar på behåll så länge det e tätt ,och det inte förvärrar resten av bilen.. finns många släta fina bilar..
men få slitna fungerande.. de tycker jag.. helt men använt! 
Taket får icke röras! 
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.