Hejsan!
Lägger in en liten presentation av mig själv också om nån är intresserad, annars följer projektets framfart här under 
Jag heter Peter, 30 år, uppväxt ca 5mil norr om Uppsala, om jag säger att det ligger 20min från Tierp så vet väl fler var det är iaf, hehe
Här är min projektbubbla
Bubblor har jag gillat sen jag var liten och alltid velat ha en, satt och bläddrade i dalhems katalog och plockade ihop en "drömmotor" (bara de dyraste delarna, haha). Men det blev ingen bubbla, däremot hade vi en buggy ett par år. Den köptes billigt med läckande 1500 ep motor, farsans polare petade dock ihop en 18nånting med dubbla solexförgasare så den gick riktigt hyggligt. Sen körde min bror in i en refug så jag fick byta framvagn.. hur som, den såldes och sen blev det ingen vw först långt senare. Flyttade till Göteborg för 9 år sen och jobbade lite här och var. Sen pluggade jag till socionom vid Göteborgs universitet.. Så inte mkt pengar över till bilar då.. Sen började man ju jobba med vettig lön, så då skaffades bruksbil som byttes ut ett par ggr. Eftersom jag saknade garage var inte ett projekt aktuellt. Sen för snart 3 år sen köpte jag en golf 1 gti, som jag tänkte fixa till lite och renovera en motor till. Det spårade givetvis ur och det slutade i en s.k. Berg cup golf (hill rennen i tyskland) som förebild.
Den utrustade jag med diffuser, vinge, 2l trimmad motor och breda fälgar, megasquirt.. ja typ hela köret. Men så kände jag mig ganska färdig med det projektet, såldes efter ett par veckor på blocket/forum.
Om nån vill se mer av den så finns den kvar på garaget: http://www.garaget.org/?car=207712
Så började jag kolla på blocket efter en bubbla lämplig för projekt. Helst ville jag ha en i hyggligt skick då rostlagning inte tillhör en av favoritsysselsättningarna, sen är det ju kul om man kan köra lite också. Så tanken var ett rullande projekt, med ett motorbygge vid sidan av.
Det blev en bubbla -64, enl mig den snyggaste modellen till rimligt pris. Visst finns det ovaler och splitbubblor som är fräna, men antingen är de riktigt risiga, fake eller snordyra. Bilen köptes i Varberg och kördes hem till Göteborg, helt bekymmersfritt
Första bilden utanför mitt garage
Till synes väldigt fin! De är rostfri och omlackerad.. Men tyvärr är lackeringsjobbet inte ett av de bättre jag sett.. apelsinskal och rinn i princip överallt. Jag ska åka förbi en bekants lackfirma för att se om det går att göra nåt åt eller om man får matta ner och lacka om framöver.
Några bilder jag tog i garaget.. lite trångt att få med hela bilen, men det gick hyffsat 

Bagaget ser lite tråkigt ut med ett sedvanligt rottbo till kablage.. där ska i en matta och ett sånt stycke mot instrumentpanelen.. någon som har? 
Jag började direkt kolla efter lite vad som behöver göras.
Framme vid pedalerna så saknas matta, vilket ser lite trist ut.. Så jag tog en lite tjockare svart matta jag hade och klippte ut bitar.
Före:
Efter:
Jag ville ju ha lite ljud i bilen också, som syns på bilden ovan så satte jag i en stereo i det befintliga facket (som ska bytas ut!) Sen snickrade jag till en hatthylla, där det nu sitter ett alpine 6,5" kitsystem som drivs av ett mds 2x150w. 
Sen ser ni att det inte sitter några navkapslar på framhjulen.. dessa fick jag med, men samtliga clips på vänster framhjul var avrostade. Beställde nya från dalhems som kom dagen efter. Borrade ur de gamla och bankade ihop de nya nitarna, voila

Passade även på att måla hjulhusen svarta i fram, då de var vitgråa och lite dassiga
Blev riktigt tjusigt, blankt och fint, hej hej!
Självklart har jag börjat kolla runt på nätet efter lite delar, hehe.. Jag har bestämt mig för att bygga en lite roligare motor vid sidan av bilen, så den bara är att stoppa i sen när den är färdig. Original 1200-motorn skall givetvis sparas som den är, kanske fräschas till lite. Så att man har besiktningsmotor samt om det skulle bli driftstopp av nån anledning på den nya.
Planen är att bygga en driftsäker motor på runt 100hk. Lyckades buda hem 2st weber 40 idf, komplett med insug och gaslänkage, för ungefär 1/3 av vad det kostar att köpa 

På återseende /// Peter

lycka till nu! kommer bli skoj att se hur det här slutar!

Bak, vilket avgas ska du ha då