2,501

Har precis beställt ett "birth certificate" på min 52a bubbla ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

2,502

Nyss hemkommen från jobb, en av dagens kunder hade en 72:as Bubbla cab i orginalskick/toppenskick med fuchs.... Niiiiice ICQ/ag

Kan inte mycket...

2,503

Sitter å funderar på var jag kan få tag på en traktor,
så jag kan få av -66 DD panelen som vi hämtade igår kväll från kärrjä...eln ICQ/ab
SAAB, våt mossa å bussen fastsurrad i en tall. Jädrar va SAABen spann ICQ/ag

2,504

Brukar dra med en vinch med en bryt trissa i bakkant på släpet, vajern under släpet bak sen bara dra som f.. Om man kan få under något som rullar som tex 2 garage domkrafter blir det genast lättare..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2,505

Såg precis Nisse på tv ICQ/ab

2,506

Pustar ut i soffan efter att kört iväg gammalt bös... splitbuss soffor  ICQ/ae

2,507

Snart iväg till Karlskrona och jobba !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

2,508

Sitter och har lite smärre trauma... vill  ha en buss så gärna att jag har ont i hela kroppen. Abstinens utan att ens fått åka med i en buss en enda gång.

Vet inte om jag har missat något, kanske är som att bli av med oskulden, varmt, svettigt och väldigt obekvämt men sen bara låter man det hända eller så är det som att dricka första kalla ölen/colan i solen på första semesterdagen.

Blir fan inte bättre när man tittar på Samba och ser massa potenta bussar till "rätt" pris för mig.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

2,509

Wompa skrev:

Sitter och har lite smärre trauma... vill  ha en buss så gärna att jag har ont i hela kroppen. Abstinens utan att ens fått åka med i en buss en enda gång.

Vet inte om jag har missat något, kanske är som att bli av med oskulden, varmt, svettigt och väldigt obekvämt men sen bara låter man det hända eller så är det som att dricka första kalla ölen/colan i solen på första semesterdagen.

Blir fan inte bättre när man tittar på Samba och ser massa potenta bussar till "rätt" pris för mig.

Buss är alldeles underbart......
En gång i forntiden, på 1900-talet, blev jag inlockad i frestelsen.
Fick provköra en buss........ Behöver jag säga mer?
Tack som fan Robban, du är för evigt fast i min skalle trots att du aldrig han få veta att jag köpte bussen.

Å Wompa du får när du vill komma ut till Haraker å torrköra, är det bara halv kladdigt så tar vi ut bussen på en runda.
Hör av dig så......... :-)

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

2,510

Underbart erbjudande!!! Det tål att grunnas på! ICQ/ad
Komma och titta och klämma lite hade inte varit fel. Ligger nog iaf på top 10 på to-do listan.

(Börjar känna att mycket av det som skrivs kan misstolkas på något sätt snuskigt sätt... har jag fel?)

Nej men allvarligt så hade det varit skitkul om man kunde komma förbi! Har bara sett en buss tidigare och det var uppe ovanför gävle och han var allt annat än trevlig mot slutet av vistelsen.

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

2,511

Wompa skrev:

Underbart erbjudande!!! Det tål att grunnas på! ICQ/ad
Komma och titta och klämma lite hade inte varit fel. Ligger nog iaf på top 10 på to-do listan.

(Börjar känna att mycket av det som skrivs kan misstolkas på något sätt snuskigt sätt... har jag fel?)

Nej men allvarligt så hade det varit skitkul om man kunde komma förbi! Har bara sett en buss tidigare och det var uppe ovanför gävle och han var allt annat än trevlig mot slutet av vistelsen.

Pm'at dig!

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

2,512

Såg just säsongens första snöflingor ICQ/ac

2,513

Ska släpa mig ut och svetsa rost på bussen tänkte jag. Massor med rost...  Default/hmm

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

2,514

Efter gårdagens Yoga tänkte jag skynda på hjärtstilleståndet med lite löpning. Hyfsat varmt på Kaliforniska nordkusten; klockan är strax efter 10 på morgonen, solen står redan högt och det är ca. 18 grader. Sedan blir det lokal pilsner och kriminalroman av John Connolly i trädgården ICQ/ab

"Daddy Cool"

2,515

Gahmen skrev:

Ska släpa mig ut och svetsa rost på bussen tänkte jag. Massor med rost...  Default/hmm

Vad glad att du har en buss!

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

2,516

Bengt H skrev:

Såg just säsongens första snöflingor ICQ/ac

ÄNTLIGEN !!!  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

2,517

Wompa skrev:
Gahmen skrev:

Det är bara en Bay tyvärr, men givetvis glad för den ändå Default/smile

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

2,518

Gahmen skrev:
Wompa skrev:
Gahmen skrev:

Det är bara en Bay tyvärr, men givetvis glad för den ändå Default/smile

Då förstår jag lite mer din djupa suck.

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

2,519

Lyssnar på ZZ-Top har snöat in på dom sen jag såg videon på deras nya har köpt 5 st cds bla den nya ICQ/ag

men i väntan på dom så går denna tråd varm här http://www.youtube.com/watch?v=KCLXy-vS … DCWf3o37oJ

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

2,520

VA!! Cd vad är det??? Vinyl är det enda man ska köpa om det gäller skivor ICQ/ae ICQ/ag

2,521

Man ska ha tur om man hittar så gamla skivor utan repor, det är nog inte så lätt men visst finns dom, klart man har vinylspelare med ICQ/ad  Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

2,522

Ja det är sant! Sånna band brukar ju tyvärr va slit och släng skivor. Menmen vinyl är alltid mycket roligare att lyssna på än cd skivor ICQ/ae

2,523

Försöker nonchalera filmen i bakgrunden (paranormal Activity 2)...
Lite för... Jobbig för en annan Default/hmm

Luft: 64'a typ1. 62'a typ1 rat. 62'a typ1 bygge. 74'a typ2.
Vatten: 98'a Golf 4'a    88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?

2,524

Tycket en aning synd om mig själv.
Motgång på motgång.
En öl får bli kvällens "stimulanspaket"

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

2,525

Från vrak till bubbla snart på Discovery .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967