Vill köpa en bensinpump till värmaren vet inte om det är olika men bilen är en 1302 från 71.
Vad heter värmaren då?
eberpächer?
Vad är det du vill jag ska kolla efter? Jag kan inget om värmaren mer än att pumpen har slutat fungera.
Jag vill ha pumpen som är röd i bakkant och har stiftanslutning 12v
Kanske kan ha annan färg med? den jag har är iaf röd.
Fredrik, jag är dålig på det där med Ebersprächer, men de heter BN och något nummer efter. Det sitter en typskylt på värmaren där det brukar stå detta nummer.
VW 1300 -66
Fredrik, jag är dålig på det där med Ebersprächer, men de heter BN och något nummer efter. Det sitter en typskylt på värmaren där det brukar stå detta nummer.
Okej, tack Anders tyvärr så är fölkan med pump och värmare 50 mil ifrån mig.
Vad är det som skiljer dem åt? Tryck?
Skulle göra en gissning på att värmaren heter bn2.
Då du beskriver att pumpen är röd i bak-kant vid kabel anslutningen.
Läcker pumpen eller har den slutat ticka?
Om den slutat ticka så testa detta.
Lossa de röda locket i bak.kant. Man skruvar bort kabel anslutningarna,(Små muttrar)
Sitter ett kontakt par där inne som bränner. Testa att göra rent dom.
Kan funka.
Jag ska demontera en hel värmare och kan kolla upp pumpen i den då.
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Förutom detta så sitter det en separat säkting till pumpen under kåpan på sprakaren!
Titta i bakkant bakom reläet med genomskinligt lock och en liten röd knapp!
Säkringen är vanlig porslins, 8A den kan ha gått, eller så är det oxid och dålig kontakt där.
Antagligen har Du en BN1 eftersom BN2 har bensinpumpen sittande under bensintanken och den ser annorlunda ut.
Kolla google så hittar Du en fin beskrivning på hur man gör rent kontakterna under locket på Din pump, och justerar in den igen:)
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
Säkringen är hel och jag har spänning fram. Har gjort rent i den när fick den då att gå i 5 minuter innan den gav upp helt.
Om ebern inte tänder efter ett tag så stänger den av sig själv för att inte pumpa överflödigt med bensin. Eller startade den o körde fint i fem minuter o sen stängde av sig själv?
Googla fram servicemanualer för din eber och börja felsöka.
Om ebern inte tänder efter ett tag så stänger den av sig själv för att inte pumpa överflödigt med bensin. Eller startade den o körde fint i fem minuter o sen stängde av sig själv?
Googla fram servicemanualer för din eber och börja felsöka.
Jag hade tömt koppen och slangarna då jag hade isär allt och pumpen gick i nägra minuter efter att jag gjort rent den.
Den pumpade fram soppa fyllde iaf koppen och efter några minuter stannade pumpen igen och vill inte starta mera.
Det är ström på kabeln till pumpen.
Någon som har någon så jag slipper frysa häcken av mig i vinter?