Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e40bfc2a340a4f24f84abf107672a16f.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/faeb4ea896de0d0da71801ef249be210.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

1

parkerar bilen utanför jobbet o börjar jobba då råkar någon köra förbi o stöta till den lite  ICQ/am tycker den som kör för han åker glatt vidare utan att bry sig  ICQ/ad vad skall jag nu dra dragstern med?

Post's attachments

bussen 002.jpg, 424.85 kb,  x
bussen 002.jpg 424.85 kb, 5 downloads since 2012-10-18 

bussen 003.jpg, 418.29 kb,  x
bussen 003.jpg 418.29 kb, 5 downloads since 2012-10-18 

bussen 004.jpg, 418.37 kb, 1632 x 1232
bussen 004.jpg 418.37 kb, 174 downloads since 2012-10-18 

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

2 Senaste redigerad av Hans-Örjan (2012-10-19 06:48:57)

TRIST är ett ord i underkant  ICQ/am

Hoppas att du kan få hjälp från Trafikförsäkringsföreningen. Åk till en drive in-besiktning hos ditt förs.bolag
så du kan visa dokumentation.

Edit: Dvs "fomellt godkänd" dokumentation. Men bilderna ovan kanske är därifrån....?

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

3

Om det inte finns några vittnen så kan det bli problem. En jobbarkompis fick inte ett öre vid en smitning för det fanns inga vittnen till olyckan. En polisanmälan hjälpte inte.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Men vad fan!? Den e ju helt mosad... Den andra bilen kan ju inte ha varit vacker efter det heller?
Han har ju gnidit sig som en brunstig valross längs hela sidan

5

Ser ut som en klassiker, orutinerad chaufför bakom ratten på en lastbil med stort överhäng bak som lägger om ratten för tidigt. Trist!

6

Bara polisanmäla och ta det via trafikförsäkringsföreningen.
Du har väl vittnen på att den var ok när du parkerade den och straxt efter hände det!
Jag tror inte man behöver vittnen till själva olyckan, bara att den var ok innan perkering, och i detta fall är det ju helt uppenbart att du inte gjort det själv!

Stå på dig.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

7

Fasen vad surt!

Turbo Town "Home of overboost addicts"

8

Mogge skrev:

Bara polisanmäla och ta det via trafikförsäkringsföreningen.
Du har väl vittnen på att den var ok när du parkerade den och straxt efter hände det!
Jag tror inte man behöver vittnen till själva olyckan, bara att den var ok innan perkering, och i detta fall är det ju helt uppenbart att du inte gjort det själv!

Stå på dig.

Det hjälpte inte min arbetskamrat. Det var hans son som stannade vid ett trafikljus och blev påkörd bakifrån. Den kepsförsedda ungjäveln i 740'n drog iväg som en avlöning och försvann. Olyckan polisanmäldes och trafikförsäkringsföreningen vägrade betala. De trodde tydligen att de försökte göra bedrägari på en bil som var i mint condition.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

jobbar polarn upptäckte skiten o gatan var full av glas spliter från en baklyckta,tur man jobbar med krockade bilar det var bara o hämta kameran o börja fotta o ringa polis m.m,det råder mycke lastbils trafik på den lilla gatan (flinks järn ligger bredvid ),bilen som är skyldig är röd det syns på spåren på bussen förmodligen en skåp bil det rullar förbi sådana bud bilar dagligen på gatan,spaning pågår

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

10

Finns de dagliga leveranser så ring dom bolagen / håll utkik efter en smälld sådan.

När vi var unga & dumma körde en polare in i min grindstolpe en natt me hans mammas bil, fanns inte på kartan att erkänna tyckte han så , de blev en smitning när den hade stått parkerad i stan . Skadorna såg ut ganska precis som din.
Ja är vekrkligen emot att ljuga! Men han fick bilen fixad av tr skadeföreningen.
Så en smitning vid en påkörd obevakad bil kan absolut ersättas.

Kom ut förra vintern från jobbet å hade fått hela bakhhörnet intryckt på min Volvo.
Gick in å berättade för chefen som sa: - de va inne en herre å frågade om vi hade en Volvo
För han hade backat in i en..
Puh tänkte jag. ....
- men ja sa att de har vi inte , svarade chefen så han gick!!!

Skit att man ska envisas me å byta bil så offta, men gick runt till butikerna runt & de hade varit inne en farbror me samma fråga där, en i butiken kunde koppla ihop farbrorn me ett kvitto på en undanlagd vara, med hans namn på.

Ringde honom & han hade köpt bilen för nån vecka senn & inte "hunnit försäkra den" än!!
Så han betalade vad ja gett för bilen & ja körde vidare
Glad me en lite bucklig men grattis bil ICQ/ab

Ville bara säga att de finns hopp ICQ/ab lycka till

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

11

Hur har det gått?

Vittnen är inte det avgörande, anl vad jag själv erfarit.
det gäller att kunna visa att skadan/orna "sannolikt vållats av annat försäkringspliktigt fordon".

Hoppas du fått ersättning!

ICQ/am

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

12

då var det klart med skade frågan  ICQ/ac det blir till att sälja bussen har varken tid eller ork att ställa mig o laga  Default/hmm så är det ingen som vill köpa hela bussen för 5000  ICQ/ag så plockar jag ner den i delar o säljer i väg,den har camping tak,fällbar bäddsoffa,caravell stolar med armstöd grymt sköna,dubbla batterier,inre taklåda med hyllfack i bak,1,9 motor som går fint (körs på 20W-50W olja) bra vxl låda ,renoverad start motor,öppnings bar sidoruta som inte är monterad än, extra skjut dörr  m.m mejla eller ring om hela bussen intresserar dig,om den blir till delar återkommer jag med mer info sedan

13

vwove skrev:

då var det klart med skade frågan  ICQ/ac det blir till att sälja bussen har varken tid eller ork att ställa mig o laga  Default/hmm så är det ingen som vill köpa hela bussen för 5000  ICQ/ag så plockar jag ner den i delar o säljer i väg,den har camping tak,fällbar bäddsoffa,caravell stolar med armstöd grymt sköna,dubbla batterier,inre taklåda med hyllfack i bak,1,9 motor som går fint (körs på 20W-50W olja) bra vxl låda ,renoverad start motor,öppnings bar sidoruta som inte är monterad än, extra skjut dörr  m.m mejla eller ring om hela bussen intresserar dig,om den blir till delar återkommer jag med mer info sedan

Om du ska ha 5k för bussen så ring mig på 0705102508 jag kan säkert behöva en till.

14

buss bortlovad

15

Om den inte blir såld så sällar jag mig till spekulanterna, är i Stockholm på veckorna. /Tomas

Projekt ska man ha, många och stora.

16

hasse t3 tog hand om bussen