1

Eftersom jag inte är riktigt nöjd med vad man kommer fram till i dom andra "plåt-trådarna" startar jag upp en ny här ICQ/ad

Jag tänkte slänga in en beställning snart hos Autocraft, hur lång tid brukar det ta att få beställningen (förutsatt att dom har allt hemma) från dom? ICQ/ab
Eftersom dom inte gör sina egna golv, utan säljer WW's, tänkte jag köpa Gerson istället. Då kommer vi till den andra frågan, är det någon som handlat från vwsplitparts?
Har bara hört bra om Musclebus, men nu var det ju slut med grön plåt från honom, så vill man ha den plåten är man väl "tvungen" att vända sig till just vwsplitparts?! Default/tongue

Eller är dagens VW-golv av så pass bra kvalité? Deras "gamla" var tydligen inge vidare åtminstone... Default/tongue

Kan inte mycket...

2

Då ska vi se om mitt svar kan hjälpa dig att bli lite nöjdare! ICQ/ag
Jag är nöjd med det jag har köpt från Autocraft någon bit har behövt mindre justering för att passa. Tjock plåt och skarpa pressningar bra värde för pengarna.
Jag hade plåtarna hemma inom en vecka.

Jag har köpt främre golv (split buss) och doglegs från Wolfsburg West, lite tveksamma punktsvetsar på doglegsen annars bra passform.
Golvet är ej monterat än så passform vet jag inget om men "känns" bra, tjock plåt.

Gerson verkar ha lite problem att få fram plåtar då jag nu väntat över ett år på min beställning.
Och de plåtar jag har fått av beställningen är inget under av precision, men är det Barndoor plåtar man jagar så är det ju bättre än inget.

3 Senaste redigerad av NickeNyfiken (2012-03-28 09:45:37)

Åh, ett svar! Härligt!  ICQ/ag
Att bitar behöver mindre justeringar får man nog räkna med, dessa gamla bussar är ju långt ifrån raka (man kan ju undra om dom var det från fabriken ens?!)  Default/lol
Beställde du direkt från Autocraft?  ICQ/ab

Hmm, låter bra med golvet, doglegs går ju att köpa från Autocraft  ICQ/ab När köpte du golvet? Misstänker ju att även WW uppdaterar sina produkter allt eftersom, så dagens golv bör (?) ju hålla relativt hög standard  ICQ/ab

Tur att jag "bara" ska ha plåt till splitbuss då  ICQ/ad

Efter lite sökning så hittade jag även German Metal, satt och kollade på "nizekustoms" tråd och han använde ju deras tröskel (som även rosades av andra). Är deras prylar något att satsa på, eller ska man köra på Autocraft rakt igenom?  Default/lol

Kan inte mycket...

4

ICQ/ad

Kan inte mycket...

5

Jag beställde direkt från Autocraft.
Och golvet köptes i December 2011.
German Metal har jag inte sett något ifrån men de har ju fått bra kritik.

6

Vad kostar frakten när man handlar direkt från autocraft? Förstår tt det beror på hur mkt man handlar men vad köpte du Lars och vad gick den på då?

7

Kennethvw köpte en hel del plåt från Autocraft förra veckan.
Han beställde på Fredag lunch och på måndag eftermiddag levererades allt till dörren....
Och då fattades dom nån liten grej i lagret, så säljaren gick ut i verkstan och bad grabbarna knäcka till dom.

Det är helt sjukt snabb leverans.....

Jag har klämt lite på grejorna och det kändes bättre(tjockt och trevligt) än annan eftermarknadsplåt jag haft.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

8

Hur mkt pröjsade han i frakt?

9

German Metal tror jag inte säljer så mycket plåt längre men jag vet inte säkert.

Alte Liebe rostet nicht!

10

Jag beställde plåter för 800£ frakten gick på 80£. Paketet vägde 33kg...

Kvaliteten känns riktigt bra!

11

Jag beställde Batterihylla,värmerör, två styck reparationsplåtar till lastrumsdörr,reparationsplåt till frontplåt,ytter tröskel och två reparations plåtar till bakskärmar.
kostnad £235
Frakt £35
Plus 20% skatt
Totalt £325

12

Låter ju betydligt bättre än svenska posten