1 Senaste redigerad av Lurv (2011-02-24 08:35:03)

TIps på bra lackerare som håller till nära stockholm men kan tänka mig åka en 2-4 timmar för en bra, snabb lackerare. karossen är spacklad och grundad redan...

2

ingen som känner någon som kanske kan spruta lite färg på karossen?

3

Vad är det för mod typ1?

4 Senaste redigerad av Lurv (2011-02-24 09:49:44)

sorry! Ja det är en typ1, karossen är totalt rensad på allt så det är inget maskeringsarbete att göra....

Om någon skulle vilja kontakta mig privat istället för att lämna ut infon här så använd [email protected] då mailen via forumet funkar lika bra som SJ.

5

Jag har skickat frågan vidare han kanske hör av sig i kväll

6

Du har fått mail!  ICQ/ab

7

I orminge ska det finnas en billackering som pysslar med lite
av varje. En kompis hade varit dit nu i veckan.
Stod en nerplockad 72a eller 73a typ1 cab där nu grundad...
Nån här kanske?  Default/hmm

8 Senaste redigerad av Fredriktak (2011-03-04 21:53:03)

Beror på vad som ska göras och när du vill ha det målat så kanske jag kan göra det. jobbar i sthlms området.

Faster, Faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.

9

Pentti: sorry för sent svar men mail skickat!

Fredriktak: Vad som ska göras är att färdigställa den (jag vet inget om vilka steg man bör/brukar göra när det kommer till lackering) men enligt lackeraren den står hos nu är den uppspacklad, och grundad, mer än det vet jag ej. planerar att hämta bilen på lördag och kan då skicka lite bilder samt så har jag nog fått en bättre uppfattning om hur mycket jobb det är kvar.

När det gäller tiden så vore det bra om den var klar i slutet av april... kommer åka till San Fransico den 9maj och hade velat haft ett par dagar på mig innan att montera den och gå igenom vad som ska köpa och ta med hem.

10 Senaste redigerad av Fredriktak (2011-03-13 11:17:38)

släng ett mail till mig så får jag en liten lätt uppfattning om hurmycket jobb det är, för att säga exakt måste jag se bilen..

men släng iväg mail så får jag se om han hinner med det.

[email protected]

mvh

11

mail skickat

12

får se, jag har en polares kärra på g innan som ska bli riktig bra och kommerkräva mycket tid sen är jag lite allergisk mot att någon annan grundat och spacklat, då et man inte vd som finns under eller om det blir något fel där som det är grundat redan så r det ju på mitt ansvar Default/hmm

men kommer förmodligen inte hinna till de datumet du vill, så lycka till med att hitta nån annan, kan höra med en kollega om han är sugen  átt ta åt sig denna.

13

Fredriktak skrev:

får se, jag har en polares kärra på g innan som ska bli riktig bra och kommerkräva mycket tid sen är jag lite allergisk mot att någon annan grundat och spacklat, då et man inte vd som finns under eller om det blir något fel där som det är grundat redan så r det ju på mitt ansvar Default/hmm

men kommer förmodligen inte hinna till de datumet du vill, så lycka till med att hitta nån annan, kan höra med en kollega om han är sugen  átt ta åt sig denna.

Jag förstår det. man vill inte göra skitjobb pga andras grundarbete... vore kalas om du kunde höra med kollegan. Är ute efter en okej lack, inget utställningsskick men en som man kan rulla runt med utan att skämmas. Hade lagt den själv men har varken spruta eller kompressor i garaget.

14

Ska göra det, och ang kvaliten så är det självklart att man ska göra ett bra jobb, tycker man inte det är värt det man tar betalt så tycker jag man kan låta bli att göra jobbet från första början, det blir lixom ett jobb som ska spegla en själv som lackerare.

Ang min kollega, återkommer jag i morrn kväll när jag snackat med honom.

mvh

15 Senaste redigerad av Lurv (2011-03-24 08:55:07)

Hört något från kollegan din?

16

Lurv skrev:

Hört något från kollegan din?

Japp, helt glömt att skriva här, ledsen. Han hade fulla häcken, så fort snön smälte så hade han en hel del extrajobb. Så han orkade inte ta åt sig något mer.

17

Ingen som har tid att lägga ett lager på min kaross?