Hur många hack e lagom att sänka bak?
Mvh
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Sänkning Bay Pickup -75
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur många hack e lagom att sänka bak?
Mvh
Beror på hur lågt du vill åka och hur mycket jobb du vill lägga ner 
2 brukar vara lagom
1 inre hack bak blir så här:

Skall du ta två hack är det nog bra att ta yttre hack. Har för mig att den ställer sig på klacken annars.
Skall du ta två hack är det nog bra att ta yttre hack. Har för mig att den ställer sig på klacken annars.
Precis vad jag menade, ju lägre man åker desto mer jobb... klacken, bärarmar, drivaxlar, genomslag och stötdämpare som börjar ta i när man går ner lägre 
Jag körde med 2 yttre hack och jackade bara lite på svärden. funkade kanon 
3 hack så börjar nog drivaxlarna att ta i
Kanon! Hörde med att man kunde sänka 2 hack
om man kapar lite på svärden. Får väl se.
Vet inte ens om jag ska behålla bilen. Känns
lite synd att göra nåt med den över huvud taget då
den är helt orginal. En äldre kar här ifrån
köpte den ny och nu har han blitt sjuk och ville
bara bli av med den så ja köpte den t ett bra pris.
tyckte lite synd om honom. Men men. Fälg förslag kanske?
Nån som har nåt schysst liggandes?
Tacksam för era svar. 
Kan någon vara vänlig och förklara för en amatör vad skillnaden är på yttre/inre hack?
fjäderstavarna för torrisions fjädringen e splinsade med olika antal splines(enkelt uttryckt kuggar) vilket gör att man kan finsjustera bilens höjd genom att flytta den splinsade delen olika mycket inne och ute..
fjäderstavarna för torrisions fjädringen e splinsade med olika antal splines(enkelt uttryckt kuggar) vilket gör att man kan finsjustera bilens höjd genom att flytta den splinsade delen olika mycket inne och ute..
Glasklart! Dock tyvärr inte för mig, är nog lite trög. :-|
Jag fattar att fjäderstavarna och svärden är splinsade och går att dra ut för att sen skjuta tillbaka i en ny position. Men det här snacket om yttre/inre? Utveckla please! Så jag slipper ligga sömnlös på nätterna.
Ponera att insidan har 12 splines och utsidan har 15 splines.
Det betyder ju att ett hack på insidan bidrar med mer vinkel än ett hack på utsidan.
Med lite matematik så har man en oändlig mängd av höjdinställningar beroende på hur många man flyttar, var och åt vilket håll.
Här är en tabell på Typ 1.
I bakvagnen sitter en fjäderstav per sida. Därav en insida och en utsida per stav/sida.
En fjäderstav på varje sida som splinsad nåde i inre ändan och ute vid svärdet? Nu tror jag att jag är med i matchen. Tack!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Sänkning Bay Pickup -75
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.