Se där ja. Dags att åka ner till hbg å handla Helsingborgs ölen.
Snackade med deras personal på en mässa för några veckor sedan och där är fler godsaker på G. Känns ju skönt för oss ölälskare 
Se där ja. Dags att åka ner till hbg å handla Helsingborgs ölen.
Snackade med deras personal på en mässa för några veckor sedan och där är fler godsaker på G. Känns ju skönt för oss ölälskare
Var ju ändå nere i Hbg i fredags o hämtade hem min bubbla....självklart blev det att stiga in på Välabolaget och proviantera. ( Det gömde ju sig
fler godsaker i hyllorna...bl.a Nils Oscar Fyra Årstider Höst 75 cl och Wisby (V) 5 Jubileum 75 cl bl.a ).
Helsingborgs Bryggeri tänker rätt...utvecklar fräscha moderna produkter....visst går det att beställa hem till boa lokalt...men känns mer spännande att finna i hyllan själv...
Har inte hunnit med Wisbyn än....men brorsan talade varmt om den....brukar stämma.......Sitter förresten o stirrar på en Sierra Nevada Southern Hemisphere Harvest från förra året.....har bara en kvar.....får nog fira mig själv någon dag med den godbiten......
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e6859ab0eee872b53a78bab8a917f416.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
155 2012-10-19 22:45:54 Senaste redigerad av Wildstar68 (2012-10-19 22:46:44)
Äntligen gått av mitt längsta arbetspass någonsin.....firade med en öl...ja den e tom nu...ställde upp flarran i kökshyllan för foto....precis folks...inget webfoto idag....
Magic Hat Demo / Ipa on tour......heligt skitgod helt enkelt....o i morgon blir det säkert lite fulöl och fylla tillsammans med Lelle.....tjofadderittanhambo o morsan e en get...hej !
Boys!
Den 1/11 släpps det lite godis på Systembolaget.
Flying dog brewery (usa) och Brewdog (Skottland) har antagit en ölduell där de ska göra en IPA utan att använda humle. Och de har skapat varsin International arms race öl.
Blir helt klart spännande och prova.
Dessutom kommer det en goding från Belgiska Palm Breweries, Rodenbach Reserve 2010.
Totalt släpps det 48.000 fl men osäker på hur många vi får till Sverige.
Men som sagt lite godis även i november släppet 
157 2012-10-21 00:15:59 Senaste redigerad av Flatfour (2012-10-21 00:16:27)
Boys!
Den 1/11 släpps det lite godis på Systembolaget.
Flying dog brewery (usa) och Brewdog (Skottland) har antagit en ölduell där de ska göra en IPA utan att använda humle. Och de har skapat varsin International arms race öl.Blir helt klart spännande och prova.
Dessutom kommer det en goding från Belgiska Palm Breweries, Rodenbach Reserve 2010.
Totalt släpps det 48.000 fl men osäker på hur många vi får till Sverige.Men som sagt lite godis även i november släppet
Många godingar vid November-släppet, Great Divide - Yeti Chocolate Oak Aged Imperial Stout, Nynäshamns Ångbryggeri - Sotholmen Stout, Mikkeller - K:rlek Höst/Vinter, Sierra Nevada - Tumbler mm mm....
Om listan jag kollat på stämmer så kommer det 3000st Rodenbach, 6000st Flyind Dog och 6696st Brewdog
Hemkommen efter bygdefest i spriiiitens tecken....fick nöja mig med Jäger och Spendrups ikväll......ja va fan....fylledricka vänner....gött gött
Hemma efter spelning i Ulås . Mycket dricka fanns det!
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
161 2012-10-26 15:29:12 Senaste redigerad av Scrooge (2012-10-26 17:31:02)
Vad får man om man slaktar en bmx-cykel en utp****d furusäng tillsätter lite bänkskiva i ek, byggvinklar, pinnadomkraft och ett antal äpplen?
?
?
?
?
?
?
Jo en garanterat naturlig produkt i form av äppeldricka
Bidde 10 liter till slut
ska skaffa nån femliters kagge neste år och vildjäsa cider
Faran lurar bakom nästa krök
Vad får man om man slaktar en bmx-cykel en utp****d furusäng tillsätter lite bänkskiva i ek, byggvinklar, pinnadomkraft och ett antal äpplen?
?
?
?
?
?
?Jo en garaterat naturlig produkt i form av äppeldricka
Bidde 10 liter till slut
Genialt enkelt!! 
Genuint Kajsa Warg-bygge,snyggt,funktionellt och billigt...Gillar! 
late,
in love,
and a little drunk..
Helsinge Dunkel, ett värmande gott öl!
Perfekt för en som bubbat ved på eftermiddagen men längtat till en träskig BD... 
165 2012-10-26 18:25:29 Senaste redigerad av Wildstar68 (2012-10-26 18:25:51)
Trots tjockförkylning får man avnjuta två godingar. Dessa tillsammans med Kvibille grönmögelost på pepparkakor, långlagrad prästost, rökost och bierpinnar (ölkorv) från
världens bästa charkbutik ....ICA Anderssons i S.a Sandby.
Ölet från specialbutiken Hr.Skov i Blåvand är riktigt mustigt med lite eftersting av beska. Viking IPA'n från Bryghuset Braunstein handtillverkad I Köge Hamn...en bra IPA med egen smak.
Det hade väl gått bra med ett glas julmust oxå......
Trevlig helg BV-vännerna.....jobbar själv hela helgen
Ikväll konsumeras det glögg.
Kan väl dela med mig av nyckeln till att göra en fantastisk glögg som inte är så satans söt och kladdig.
Börja med 4cl mörk rom.
Fortsätt med 4cl lättglögg.
Toppa upp muggen med vinglögg (8-10cl)
Som garnityr, en halv till en kapsyl 80% Stroh rom. (mycket smak i det så ta det lugnt)
Mängder med nötter och russin till såklart.
En Festis o senaste numret av Klassiker är receptet för en lyckad fredagskväll

Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Ikväll konsumeras det glögg.
Kan väl dela med mig av nyckeln till att göra en fantastisk glögg som inte är så satans söt och kladdig.
![]()
Börja med 4cl mörk rom.
Fortsätt med 4cl lättglögg.
Toppa upp muggen med vinglögg (8-10cl)
Som garnityr, en halv till en kapsyl 80% Stroh rom. (mycket smak i det så ta det lugnt)Mängder med nötter och russin till såklart.
Det är sådana här recept som man vill ha i sin receptbok 
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )
?
?
?
?
?
?Jo en garanterat naturlig produkt i form av äppeldricka
Bidde 10 liter till slut
Klockrent bygge. Har sett ett liknande för bara några veckor sedan och fick idén att "en sådan skulle man göra när tid finnes".
Med en sådan så skulle jag kunna pressa alla vindruvor vi får på vår stora vinranka och tillsätta lite socker och jäst
Inte för att jag dricker vin men gumman skulle nog uppskatta en egengjord flaska
Får vänta tills grabben är för stor för sin BMX 
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )
171 2012-11-02 17:03:40 Senaste redigerad av VwGoran (2012-11-02 17:04:40)
Smuttar på Mikkelers nya öl "k:rlek" en trevlig pale Ale brygg på De Proef brouwerij i Belgien bra beska och lite syrlig i smaken.
Idag är det j-dag i Danmark. Tuborg julebryg kommer kl. 20.59 1 gratis öl på alla barer.
varför bor man inte i Dannmark?
Håller med dig Folkamannen.......
Inte jag. Der är ingen bilar i skogen här.