Tjena!
Är nu tvungen att läsa bok genom skolan och jag undrar om det är någon som har något boktips där boken handlar om något kring bilkulturen i Amerika eller liknande? Typ Two Lane Blacktop fast i bokformat 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Boktips
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena!
Är nu tvungen att läsa bok genom skolan och jag undrar om det är någon som har något boktips där boken handlar om något kring bilkulturen i Amerika eller liknande? Typ Two Lane Blacktop fast i bokformat 
Börja med On the Road av Jack Kerouac.
vet att det inte är varken bil eller amerika-relaterat men jag måste rekommendera boken El choko. Helt sjuk historia om en kille som skulle smuggla hem narkotika från Bolivia. Väldigt lättläst och verkligen en galen historia. Finns även ett P3 dokumentär som handlar om samma kille. Det är alltså en verklighetsbaserad bok...
Ben Carlin - Med Jeep över atlanten
Kör en ford duck över atlanten!
Sen finns Upton Sinclair - Bilkungen om Henry Ford
Inte så mycket bilkultur men mer lättläst: Sue Graftons Alfabetsserie huvudpersonen kör Vw T1
vafan....
ska det vara på riktigt då går du ner till bokhandlarn och köper "Rockers and Rollers: An Automotive Autobiography" av AC/DC sångaren Brian Johnson.
Detta gäller er alla, satan i gatan vad den är bra.
Du kan kanske läsa "Unsafe at Any Speed" av Ralph Nader.
Den boken förstörde Chevrolet Corvair, och en stor del av Volkswagen försäljningen i USA i mitten av 60talet 
Man tackar för alla tips!!
Tänk vad Boxerville kan vara bra till mer än luftkylt haha 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Boktips
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.