1 Senaste redigerad av Hasse 1 (2012-10-09 20:16:33)

Har haft isär och kollat att allt ser ut och känns som det ska men den är tokhård i fjädringen fram, som att åka skottkärra  ICQ/ac
Finns det nåt att göra eller kanske justera så den mjuknar?
Jo, jag har smort alla nipplarna om någon funderar samt monterat bort krängningshämmaren i hopp om en lite mjukare gång ICQ/ae  ICQ/ag

2 Senaste redigerad av pät (2012-10-09 21:46:21)

Är det inte så att du har den för låg då och att stötdämparna är i botten? Så var det för mig.. ICQ/ab Lösningen är kortare dämpare eller höja bilen isf. Jag kör utan dämpare fram på min -59a, funkar hur bra som helst då den är såpass låg.

3 Senaste redigerad av Hasse 1 (2012-10-10 01:03:49)

pät skrev:

Är det inte så att du har den för låg då och att stötdämparna är i botten? Så var det för mig.. ICQ/ab Lösningen är kortare dämpare eller höja bilen isf. Jag kör utan dämpare fram på min -59a, funkar hur bra som helst då den är såpass låg.

Hahaaaa, nejdå, den är helt orginal hela framvagnen  ICQ/ab
Stötdämparna har jag haft loss och dom kändes då inte konstiga alls....

4

Ok, då är det väl helt enkelt så att den kärvat ihop. Det många missar är att hela framvagnsrören ska ju vara fulla med fett, många brukar rensa ur detta när dom tar isär framvagnen och sen fyller de inte i tillräckligt mycket. Går åt ett par tuber... Kan gå till sig med lite smått våld, några mil dålig grusväg eller så. ICQ/ad

5

Njaaa, det jäser fett överallt när jag smorde så jag tror inte det är felet, men det där med lite våld har jag funderat på, den har stått många år  ICQ/ae  ICQ/ab

6

Hur ser kullederna ut, om dom kärvar kan det bli stummare och trögre att svänga Default/hmm

Annars skulle jag släppa på kullederna och prova en arm i taget och se hur bra lagerna är Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7

Johan W skrev:

Hur ser kullederna ut, om dom kärvar kan det bli stummare och trögre att svänga Default/hmm

Annars skulle jag släppa på kullederna och prova en arm i taget och se hur bra lagerna är Default/hmm

Jo det är nya leder i hela framvagnen och det är lite seghet i styrningen fast jag lyftar upp framändan så nog går det tungt alltid. Jag provar att köra ett tag så får vi se om det släpper  ICQ/ab

8

Om det sitter nya kulleder i bärarmarna kan dom nedre vara felmonterade.
De har två hack som skall peka framåt respektive bakåt.
lederna skall kunna röra sig framåt och bakåt i bilens riktning.

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P