1

Hittade en kanonfin 78 i farsans grannes garage som är så nära rostfri som en använd bay är.
Den är inredd med campinginredning nu och melllanväggen bortplocket i dess unga år.
Men jag vill ju inte ha en skåpbuss eller campingbuss egentligen kan jag klippa ur plåten och montera i rutor så den ser ut som en "vanlig"?
Känns lite dumt att inte köpa den pga inga rutor när han praktiskt taget vill skänka bort den, den är till och med besiktigad ICQ/ag
Är det standard med dubbla skjutdörrar på en skåp?

2

Oj om du fått tag i en panel med dubbla skjutdörrar som är besiktad för "praktiskt taget ingenting", så är det bara att nappa, vända den och sen köpa den modell på buss som du vill ha när ett annat erbjudande dyker upp. Jag tycker INTE att du ska sätta i rutor i en panel, de är mer ovanliga än glasade diton, de med dubbeldörr är ytterligare ovanliga. Köpläge definitivt, men onödigt att sätta i rutor i den när du lätta kan vända den mot en glasad buss.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

okej.
men väggen är ju redan borta är inte det ett stort minus redan?
hur är en skåp i skåpet original? denna har innertak och rubbet.
finns det vänster skjutdörrar att få tag på så jag iaf kan sätta glas i en sådan? Följer med en högerdörr med glas så den är fixad.

4

Panel är fint. Hur många paneler finns det, o hur många bussar finns det?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

i bak på skåpet på bägge sidor sitter det ventilationsgälar som jag tycker ser fel ut det är nämligen så att dem sitter så att allt vatten rinner in i bussen det kan väl aldrig vara original?
försökte se på bilder på paneler men kan bara se att det finns ventilationsgälar på en del på samma ställe.
Gubben sa att han trodde det var original och det var hans bror som köpt bilen ny och han trodde sig inte ha monterat något på bussen.

6

Jodå gälarna är original, men satt nog inte på alla årsmodeller tror jag. Detta avhandlades nyss i en tråd vad jag minns. Vänsterskjutdörrar är ovanliga över huvudet taget och jag kan inte svara på om glasade eller panelade sådana är mer ovanliga än den andra. Min uppfattning är att det ändå är relativt många paneler som varit dubbeldörrar av de som poppat upp här i Sverige. Sen har du högerstyrda bussar på andra marknader där vänsterskjutdörrar torde vara skåpmat. (no phun intended  ICQ/ae )

Sök på ordet "panel" här på forat, så borde du har mer än nog att plöja igenom.

7 Senaste redigerad av TuffeFreddan (2012-10-08 17:28:49)

Hämtade bussen idag och fick med lite extra dörrar/luckor och några lådor med reservdelar, fick även med 2 st canadensare ICQ/ag
Endast lite rost i skärmkanter bak och några bubblor i lacken men den ser förjävlig ut med alla lacksläpp och den groteska färgkombon!

Post's attachments

100_0936.JPG, 894.65 kb, 1932 x 1449
100_0936.JPG 894.65 kb, 203 downloads since 2012-10-08 

Attachment icon 100_0937.JPG 679 kb, 70 downloads since 2012-10-08 

Attachment icon 100_0938.JPG 856 kb, 77 downloads since 2012-10-08 

Attachment icon 100_0939.JPG 947.17 kb, 77 downloads since 2012-10-08 

100_0940.JPG, 935.07 kb, 1833 x 1375
100_0940.JPG 935.07 kb, 192 downloads since 2012-10-08 

8

jag la med bilder i inlägget men dom kom inte med? vad har jag gjort fel?

9

TuffeFreddan skrev:

jag la med bilder i inlägget men dom kom inte med? vad har jag gjort fel?

redigera ditt inlägg och tryck på skicka svar en gång till så har jag för mig att det ska gå=)

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

10

Inget, det är forumet som har problem ICQ/ac
Gå in och klicka på Skicka svar... igen genom att gå in på Redigera

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

11

Fin buss! Jag står fast vid min tidigare åsikt, GLASA DEN INTE! Det är massa jobb som du har gratis och snyggare gjort på en buss som förmodligen är mindre värd än vad denna är (givetvis är värdet svårt att uppskatta, men för en entusiast är en panel mer värdefull då de är ovanligare). Vill man ha en glasad buss skulle jag göra minimalt jobb på denna för att få en relevant slant att köpa sig sin önskade bus för. Det kan mycket väl tänkas att en entusiast som vill ha en DD-panel kommer lacka om den och/eller slänga ut inredningen, men jag skulle själv inte lägga ner den energin på objektet om jag ändå avsåg att sälja den senare. Du gör såklart som du vill, men tänk att man sover mörkare i en panel och det är inte lika lätt att se vad man pysslar med, om man vill vara privat.  ICQ/ae

Kanadensarna (!) är jag lite avis på, skulle vilja ha en sån att paddla runt i sjön vid stugan...  ICQ/ab

12

Gratulerar till ett fint köp! Förstår dina tankar om glas, men det där är såååå mycket coolare i min värld. Mörkt och skönt att sova.

13

Grattis till en grym buss!!!!
Inga rutor i den, sök hellre en orginalbuss med rutor o sälj denna.
Det är det bästa för alla inblandade,ta det lungt sitt i bussen o känn på alla möjligheter så ska du se.. ICQ/ab  ICQ/ab

14

Jag fick med en skjutdörr med glas i så jag monterar den så får jag iaf lite ljus ICQ/ab
Ska väl börja med att byta skärmkanter och fixa den rost som finns och slipa ner den så kanske jag kommer på vad den ska lackeras i för färg.
har någon ide om att jag ska lacka om den i en vanlig kulör och sätta på en stor kul logga av något slag på den.
tänkte även sänka den lite så man kommer in och ur utan stege  ICQ/ad

15

Låter som en bra första plan. Ser fram emot att få följa detta projektet.  ICQ/ab