Splitten kom från Finland och skulle exporteras. Som jag förstod det var motorn orörd original.
Ali G
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Träffar » JPM Dyno Day 2012-10-06
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Splitten kom från Finland och skulle exporteras. Som jag förstod det var motorn orörd original.
Låt oss veta mera om "standard spliten". Är den standard motormässigt, eller oldspeedad?
Josef, Skärhamn, har du en knallig bubbla där man svänger upp till ICA i skärhamn?
Nej, min står inne i mitt garage isärplockad.
//Urban
Och resultatet på rullarna blev????
Splitten hade 24.6 hk. hade tappat 0.4 hk sen 1951. Hemma igen efter en lite strapatsrik hemresa. Vi skulle åka hem över Harplinge som ligger lite norr om Halmstad. Från början när vi lämnade helsingborg med min nybromsade 85hk enkelports 1835 så var allt som vanligt. Ett jävla oväsen från förgasarna som gjorde konversation nästan omöjlig. Nästan framme i harplinge så fylldes kupen av stickande rök och jag såg i backspegeln att det rök ur motorluckan. Stängde av motorn och stannade sprang ut och lyfte på motorluckan och hela motorrummet var rökfyllt. Peter började blåsa bort röken och vi såg en glödande kabel så jag slängde mig in i bilen och bröt strömmen. Sexkvadraten mellan solenoiden och laddrelät var helt utan isolering. Vi var bara 2km från Harplinge så tack vare magneten så kunde vi köra vidare utan ström. Väl framme hos VWgoran så lotsade hans oss till en verkstad som hans kompis ENkrona har. Dom hjälpte oss att laga felet och vi fick ett nytt laddrelä och nya kablar. Bilen gick som en klocka hem så ett jättestort tack till Vwgoran och Enkrona för all hjälp. Har ni vägarna förbi Södertälje så ta med varsitt motorblock så skall jag arborra och fixa till det. Inom en snar framtid kan jag även borra 25-30 hk block. Det är otroligt kul att man träffar så många trevliga människor genom den här hobbyn så ett haveri är ibland ett plus då man får nya vänner över hela Europa. Tack än en gång och hoppas att vi ses nästa år på någon träff.
Dynoday 2012
Sjysst film! Tack! 
Varsågod!
Kul att du gillade den. 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Träffar » JPM Dyno Day 2012-10-06
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.