1

hej, installerade en hurst indy spak i bubblan igår och det blev sådär:)

innan jag tog ut den gmmla spaken, som har backspärren som vanligt att man trycker ner spaken så funkade växlarna kanon, som nya:) men efter jag har satt i hurstspaken som inte verkar ha nån spärr så är det lätt att få i backen när man skall växla till 2:an, vilkt inte är så bra:) vad har jag gjort för fel:P

2

Jag fick samma problem efter jag satte ett shortshift på min standarndspak. har inte orkar krångla med de så jag lärde mig köra utan backspärren istället.

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

3

ok:) men visst e det läskigt när man är ovan o man tror att man skall i få i backen i 30 km/h

4

chrillevw1200 skrev:

hej, installerade en hurst indy spak i bubblan igår och det blev sådär:)

innan jag tog ut den gmmla spaken, som har backspärren som vanligt att man trycker ner spaken så funkade växlarna kanon, som nya:) men efter jag har satt i hurstspaken som inte verkar ha nån spärr så är det lätt att få i backen när man skall växla till 2:an, vilkt inte är så bra:) vad har jag gjort för fel:P

Du måste vara väldigt nogran (för en tiondel blir en mm på en utväxlad spak Default/hmm )
Om växelarmsbusningen är dålig kan det vara knepigt att fåtill det
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Jo visst är det de. och de har ju hänt att man vart där o filat några gånger. oftast brukar de va när man växlar ner som man gärna vill gå för långt åt vänster.

chrillevw1200 skrev:

ok:) men visst e det läskigt när man är ovan o man tror att man skall i få i backen i 30 km/h

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962