1

hej, jag har en 1200 63:a som jag har bytt tändstift och bytt brytare och ställt in ( med hjälp av svärfar) bilen startar jättebra och går fint på tomgång, problemet börjar när man skall köra, i början när den är kall så liksom hackar den fram lite, sen när den kommer upp i hastighet går det bra tills man skall växla upp eller gasa till:) den liksom orkar inte kännns det som, var ute på motorvägen o körde i ca 90 km/h sen kom det en pytteliten uppförsbacke, då söla en ner till ca 60 direkt och jag var tvungen att växla ner.

tänkte ta ut motorn för att piffa till den lite under vintern, men vad tror ni experter om detta?  skall jag strunta i att ta ut den, o bara leta efter inställningar, eller kan det vara bra att ta ut den o byta ut lite delar o isf vad? har inga jätte kunskaper och vill inte tjata på min sambos pappa hela tiden:) han hjälper mig att ta ut motorn o montera in den, men resten vill jag göra själv, men som sagt kunskaperna är begränsade, alltså inte arborra osv, för då kommer motorn aldrig komma in:D, dock så vill jag lära mig lite och om man inte skruvar så lär man sig aldrig.  sen undrar jag om jag skulle kunna montera in en bättre förgasare o isf vilken sort? det e som sgt en 1200 6voltare sitter väl en 28 pict i den.. och kanske byta till ormbo. har läst väldigt mycket här att man inte skall trimma bilen om man inte har ett nytt block eller arborrat, men byta förgasare o sätta dit ormbo kan väl inte vara hela världen?

läste igenom allt nu och ser att jag har skrivit väldigt flummigt, orkar inte skriva om allt så jag hoppas ni förstår vad jag menar. tack på förhand

2

Börja med att ta komp prov på befintlig motor då vet du vad du har att jobba med.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Låter som förgasaren.
Acc-pumpens membran som är trasigt.
I med ett nytt så kommer den troligen gå som en "raket".  ICQ/ab

Och när du håller på så byter du såklart nål, munstycke och alla packningar.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|