Tjena gott folk.
Jag kommer att göra en rätt lång beskrivning av bussen med detsamma. Ni som inte kommer att orka läsa då är ni nog inte heller speciellt intresserade ?
Det är en buss som jag har haft kännedom av i många år. Bilen har ägts utav en bekant till mig och jag har hjälp han en del med den ( på distans)
Bilen har levt hela sitt liv i Kalix och Kiruna.
Den har inte varit körd på saltade vägar nånsin, och har sällan varit över huvud taget vinterkörd.
Original vinterdäck från tidigt 80 tal finns kvar på så gott som nya fälgar, med däcken är totalt sönderspruckna (torrsprickor eftersom dom har bara stått )
Nu när jag har blivit skriven som ägare till bussen , så är jag den 7-e ägaren.
Bilen har varit avställt i långa perioder mellan gångarna den ha använts.
Den är allmänt sliten i karossen , men är ett perfekt och relativt lätt objekt om man nu vill piffa till den. Annars fullt användbar som den är.
Vi har kört med bilen på en mindre semester föra månaden på totala 170 mil.
Den ä inte svetsad i botten eller balkar. ( inte vad jag har sett )
Bilen är nyligen besiktigad (2012 06) med en "bra att veta" och det var att tutan lät för dovt. Ny tuta är monterad.
Bilen har så gott som nya sommardäck. ( Använda i ca. 300 mil)
Bilen har totalt rullat 9200 mil med besiktningspapper med intyg från sent 80 tal (tidig 90 tal där mätarställningen är på 40796 km.
Har en hög med papper på vad som har varit gjorts dom senaste åren. Nämner några här :
1991 Utbytesmotor på VAG i kiruna. + lite annat på fakturan . totalsumma 22799 kronor.
2006-06 Ny generator Summa4272 kronor
2006-02 Ny startmotor. Summa 2553 Konor
1995 2 sidig faktura på styrleder, bussningar, bromsbackar bromsok, etc etc . Utförd hos VW i Kiruna. 7499 konor
Och som sagt listan kan göras vääällldigt lång.
Med andra ord. En bil som känns som ny att köra, men är tyvärr rätt sliten i lacken och lite bucklig här och var.
Jag vill inte fuska till dom felen som finns med spackel för att det skall se bra ut för köparen, utan du som köpare skall se "felen" som finns sen är det upp till dig att köra eller snygga till.
För vidare information ring eller lämna ett PM.
Pris . 30000 eller bud.
PS. Bilder kommer att läggas upp under morgondagen ( kvällen)