"Skräcken" en -74:ans 1303S, vilken snart dyker upp som projekttråd används dagligen till och från tåget..
I morse petade jag in ettan som vanligt drog iväg glad som en speleman, men nästa gång jag stannade rappade det bara fint bland kuggarna i lådan, gick inte ens att tjyvhålla spaken på ettan, men de andra funkar bra..
Dock! Det känns som om spaken ändrat läge! Med tvåan eller fyran i står spaken rätt upp!
Backen lirar den med..men något är knas..ettan och trean ligger in under instrumentbrädan, men som sagt, trean lirar utan problem.
Har aldrig justerat växelföraren, något jag bör tänka på? Kan den ha glidit ur sitt läge eller?
När jag petade i ettan i morse gick det tungt så där som det kan göra ibland, men en liten knuff så gled spaken in..
Någon av alla gurun här som är klok nog att lotsa mig rätt?
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

