Franke skrev:Hörde om en glassgubbe som tog ett år på sig att byta en förgasare , så att få ut två bayar under ett år är ingen dålig prestation
Hahahahaha, ÄGD!

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor -55
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Franke skrev:Hörde om en glassgubbe som tog ett år på sig att byta en förgasare , så att få ut två bayar under ett år är ingen dålig prestation
Hahahahaha, ÄGD!

Men va nu då?
Fysatan i gatan!! Demian! Du är ju bara för bäst

Nice!! Körbar Barndoor
Måste kännas bra!!!
Har du något hemligt trimtips för att få alla dina bussar att låta på detta vis eller blir det bara så??
Måndagen kunde ju inte startat bättre, grusig i blicken och snabb titt på BV under tiden man vaknar till och vad får man se, Barndoor'n som rullar för egen maskin.
Hatten av.... så jäkla grymt. 
Måndagen kunde ju inte startat bättre, grusig i blicken och snabb titt på BV under tiden man vaknar till och vad får man se, Barndoor'n som rullar för egen maskin.
X2 
Bra Demian, nu väntar vi på sänkningen 

VwGoran skrev:Måndagen kunde ju inte startat bättre, grusig i blicken och snabb titt på BV under tiden man vaknar till och vad får man se, Barndoor'n som rullar för egen maskin.
X2
X3 
Oh satan i gatan.. va najs ! 

Tack för de positiva kommentarerna!
Jo, igår blev det fortsatt skruvning. Jag rev bakbromsarna, gjorde rent och motionerade upp allt, mest för att få fart på handbromsen. Dom kollar ju inte bromsvärden vid regbesiktning, så jag lägger ingen större tid där.

Det fanns fortfarande bromsvätska i H-cylindern efter alla dessa år.

Sedan så satte jag i en gammal 30hästare. Jag svetsade dit nya ingående avgasrör på bägge sidorna och svetsade också igen nån spricka i ljuddämparen. Sedan så hade gasvajern rostat av, så jag fick åka till Biltema och köpa en universalvajer.

Men det var ingen större match att starta upp den. Jag har ju ingen nyckel till tändningslåset och Käferschlüssel.de
har legat nere den sensate månaden, så jag har inte heller kunnat beställa en
Men som tur har ju barndoor startknapp, så det behövdes ju bara kopplas en strömkabel till tändspolen, så var tjuvkopplingen klar.
GB dök upp på eftermiddagen och fick vara med på en provisorisk provkörning på säkert 50m
Nu blir det jobb ett tag framöver, så nästa uppdatering blir nog inte den närmste månaden
Kommer bli bra den där.
Blir det att låna av plåt lagret du köpt till dom andra, eller blir det en STOR beställning?
Jag kommer kanske att låna lite plåt, men jag kommer inte att hinna svetsa upp den i vinter, utan jag kommer att rikta in mig på en mindre del på bussen, typ förarhytten eller lastrumsdelen och göra det seriöst, sedan så kommer jag lappa ihop resten, för att fixa det ordentligt vid ett senare skede.
Barndoor51 skrev:Äntligen Demian!
Och till oss alla andra jar jag en uppmaning: Nu slutar vi tracka Demian! Och INGEN får sälja någon form av fordon till Demian som distraherar honom. Ok??Hmmm...probemet är att han redan har sådana fordon, har redan hört orden "bay" och "ska bara" nämnas...
Japp, det kommer bli lite svetsning på Westfalian innan vintern. Den har legat på sida sedan i våras och jag måste få ner den på hjul innan vintern.
Ska bara svetsa dit balkarna för värmeröret och laga nått hål i ramen. 
Dom kollar ju inte bromsvärden vid regbesiktning, så jag lägger ingen större tid där.
GB dök upp på eftermiddagen och fick vara med på en provisorisk provkörning på säkert 50m
Ja behöver man bromsa så är det ju bara att köra "The Flintstones style" som den ser ut nu 
Tummen upp! 
Att jag inte fick något svar var ju...
Inte oväntat. Jag blev ägd helt enkelt...
Demian

Se det mer som en omtanke. Det krävs större saker för att bli ägd, så det är lugnt 
Härligt Demian, bra jobbat.
Uh va gött att få starta upp och rulla lite! kul å se 
Jävlar i havet! Bra jobbat.

Gott
Gött att den går redan.
De är bara att tvärbesikta den å åka!
Kör hårt!
Bra driv i dig Demian!
Nu är vi trygga igen. När beståndet ökar.
Mycket imponerad av ditt driv 
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor -55
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.