Finns det många olika slangar att välja på?
Jag har fått tag i en slang som inte går på alls, den är lika grov som rörändarna är, ca. 60mm
1500-motor från -69 och karossen är också en -69:a
mig veteligen finns det två olika dragspelsslangar...
jag har nog några med mindre hål.
Finns väl ett antal olika beroende på årsmodell.
-64 (50/50)
65-67 (60/63)
68 (60/60)
69- (60/60)
är uppgifter som är hämtade från CSP's katalog. Skillnaden mellan 68 och 69- kanske är längden, jag vet inte.
Iaf på de nyare vagnarna ska det sitta en gummitätning vid anslutningen oxå.
Ali G
Jag var just och mätte på min bil. Värmekammarröret är 59,3mm grovt
Karossens rör är 60,8
Slangen jag har är 56 - 58mm i båda ändarna, dessutom är det en lös asbesthylsa i ena änden som är flera mm tjock,,,,finns inte en möjlighet att få dit slangen även utan hylsan

CSP:s katalog är långt ifrån någon publikation man kan lita på...Du har förmodligen fel slang eftersom det finns en massa olika...
oj då, då blir det knepigt, 56-57 hade en plåtvariant som även fukar lite dragspelsliknande 
Enligt Classic VW så finns det en upp till -62 och en annan mellan -68 och -72
Undrar vad alla andra ska ha då
Kan det fungera med denna slang från Dalhems eller blir det bara skit kvar av den efter ett tag ?
Jag kollade passagerarsidan där slangen sitter kvar och den är INTE veckad som ett dragspel utan är helt slät och inte grövre på mitten heller.....
En fundering till, pallar plastslangen med värmen från värmekammaren när den sitter klammrad direkt på röret utan mellanlägg av annat material ???
Du kanske skulle kolla måtten på den slang som sitter på plats. Bara en idé för att bringa ordning i kaoset.
Angående CSP's katalog så litar jag bra mycket mer på den än på Dalhems.... Up North har jag ingen erfarenhet av.
Ali G