Men nu ni pojkar, stora som små, så har eder smed varit verksam i flera timmar och min vana trogen så hade jag en kaffeflaska med ut i smedjan men då det även är Säsongspremiär så följde min gode vän Calvados med !
Jag har ju nu bestämt att det blir ett ryck med DH´n för att en pickup bör varje man äga och när nu enkelhyttar´n byttes bort mot Ovalen så blir det så då. Det här får jag nog säga direkt att det kommer inte att bli någon precisionsrenovering med 100%-iga falser och korrekt antal punktsvetsar i varje plåt utan det blir mer som en lagad bruksbil. ... Splittbussen är det lite mer noggrant med men den tar vi in i värmen som sagt senare i vinter om nu den här går smidigt att få ihop.
Så ikväll då blev det mest att kolla upp vad som ska göras. Jag har bytt åt mej ett lågt flakskydd som satt på Nosslins SJ pickis , grannpickupen från kohagen i Ånge, och de ser ju riktigt schysst ut! Borde varar ganska ovanligt åxå va ? Tyvärr har det dragit ihop sej en del på längden men det går att få dit.
Lämmarna och flakbotten blir starten på projektet iaf och bara för att jag hade tre NOS lämmar till T3 som inte jag ska använda så plockade jag plywooden från dom och då det är samma mått så skruvade jag dit en skiva rätt uppochner. Blir fint det!
På den andra sidan måste jag svetsa en del så där plockade jag bort lämmen medelst borrmaskin. Dom är tammefan omöjliga att skruva loss de där skruvarna..
Bakre lämmen kräver en del jobb den åxå och den är "hel" men riktigt ful så jag skjuter på det jobbet..kanske ramlar över nån billig..
Det blir bara lagat på insidan av sidolämmen och det är tanken med hela bilen. Att den ska ha utseendet den har nu men naturligtvis helt upplagad och besiktningsmässigt schysst.
Med flakbotten har ju en del jobb som syns och jag kommer troligen inte att köpa ett originalgolv. Ideer om vad istället ? Slät plåt med träribbor ? Alu. durk ? Pizzakartonger och silvertejp? Plywood ?
Annars så är det trösklarna som kräver mest jobb. De är lagade en gång tidigare men är nu borta igen.... Sen blir det en del svets i golven åxå men inget som kommer att ta hela vintern. Inredningen är riktigt fin under all skit och en fräsch 1600 maskin har jag som står så det här ska nog gå bra att smälla ihop hoppas jag !
Ok, det var allt från smedjan så länge och nu vet ni att jag är på G igen iaf, om det blir nåt mer i helgen vettefan men vi hörs säkert snart ! 
Post's attachments
IMAG0797.jpg 139.72 kb, 2 downloads since 2012-09-28

IMAG0799.jpg 121.59 kb, 206 downloads since 2012-09-28

IMAG0801.jpg 88.86 kb, 201 downloads since 2012-09-28

IMAG0803.jpg 103.44 kb, 222 downloads since 2012-09-28

IMAG0804.jpg 165.23 kb, 195 downloads since 2012-09-28
You´ll never know...