Har letat lite på forumet om innertaksbyte på typ 1 sent femtiotal-tidigt 60-tal,hur gick det när DU gjorde det?All feedback
emotages tacksamt..vad skall man tänka på och var beställde du materialet?
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Inredning & Interiör » Byte av innertak..svårt eller lätt?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har letat lite på forumet om innertaksbyte på typ 1 sent femtiotal-tidigt 60-tal,hur gick det när DU gjorde det?All feedback
emotages tacksamt..vad skall man tänka på och var beställde du materialet?
Jag håller på med detta just nu (dock i en senare bil) och jag måste säga att det är inte så lätt.. just att få det slätt och snyggt o fint har jag försökt få till I princip hela dagen, men kommer nog inte att komma dit.
Jag vet inte om man får det felfritt om man lejer bort.
Imorgon ska jag på't igen. 
Såg att du var från Linköping,var håller du till?Vore kul att se "work in progress"PM:a mig... 
Finns det någon särskild ordning på hur man monterar innertaket.
Fram/bakifrån?
Eller trär man in det snett från sidan?
stenis
orust
Jag vet inte om det skiljer sig något beroende på modell av tak/bil, men jag torr-måttade mitt och drog sen på lim, limmade fast mitten fram och började sedan bakifrån och jobbade mig framåt, vet inte om det är "rätt" , men det funkade dock märktes det rätt tydligt med mitt tak (tunn o plastig) att om man vid sidorna inte spände helt rakt att man senare fick gå tillbaka och släppa och spänna om.
Jag gjorde misstaget att jag slitsade taket runt fönstren lite väl tidigt, så när jag gick tillbaka för att sträcka så kunde jag inte sträcka så mycket som jag ville o behövdes för att slitsarna jag dumt nog gjort skulle hamna synligt.
Kanske kan hjälpa någon iaf 
All feedback är bra...orsaken till att jag frågade var att jag hade en bil på gång och ville vara lite förberedd,men nu gick detta köp i stöpet
,men tills det blir dags är det bra att veta,så tack för svaren! 
Jag vet inte om det skiljer sig något beroende på modell av tak/bil, men jag torr-måttade mitt och drog sen på lim, limmade fast mitten fram och började sedan bakifrån och jobbade mig framåt, vet inte om det är "rätt" , men det funkade dock märktes det rätt tydligt med mitt tak (tunn o plastig) att om man vid sidorna inte spände helt rakt att man senare fick gå tillbaka och släppa och spänna om.
Jag gjorde misstaget att jag slitsade taket runt fönstren lite väl tidigt, så när jag gick tillbaka för att sträcka så kunde jag inte sträcka så mycket som jag ville o behövdes för att slitsarna jag dumt nog gjort skulle hamna synligt.
Kanske kan hjälpa någon iaf
Hvilken årsmodell? Type innertak? Plasttak i ett stykke?
Skal være tyg i 50-tidlig 60 talls. Er vel 7 biter, så det er litt enklere å montore, bit for bit, istedenfor å måtte stramme alt på en gang.
Sorry, -56a bubble.
Ett löst tygtak som inte ska limmas utan träs in på plats. Fast sydd förstärkning runtom som ska träs in över plåten runt hela bilen.
Inget tak som ska limmas alltså.
stenis
orust
Hmmmm, ingen som gjort detta på en .56a bubbla då?
stenis
orust
Enligt verkstadshandboken (-56) skall innertaket monteras bakifrån o fram
Tackar så mycket Bengt.
Då får det bli så.
stenis
orust
Lite bilder från när jag gjorde det på min 57a finns på 57.jtfr.se. Du får kanske gå bak några sidor för att hitta rätt bilder.
Lycka till!
Bengt!
Du menar att man ska sätta fast taket baktill och jobba sig framåt?
stenis
orust
Enligt verkstadshandboken (-56) skall innertaket monteras bakifrån o fram
Japp
Känns lite jobbigt när man aldrig gjort detta tidigare, men va faen finns ju folk som säljer tak. :=)
stenis
orust
Sådärja!
Lite rynkor att försöka få bort.
Hade inte skadat om taket var ett par cm kortare och smalare.
stenis
orust
Ser jättebra ut,bra jobbat! 
x2 snyggt 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Inredning & Interiör » Byte av innertak..svårt eller lätt?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.