Hej!
Idag var jag och en till ifrån Plate Scrapers i Shamn och kikade på att garage inför kommande vinter.
Tanken med denna tråd är att se om någon är i behov utav ett mekgarage / förvaringsgarage som ligger i Söderhamn.
Så att man kan få ned månadskostnaden per skalle så mycket som möjligt och helst ha ett renodlat luftkylt garage.
Hyran ligger på ca 5000kr, men jag ska se om det går att göra något på det priset.
Garaget ligger inne på Flygstaden strax utanför Söderhamns centrum där bevakning finns, det är bara företagslokaler runt om där det förekommer mycket aktivitet.
155kvadrat är ytan, värme, el, 3fas, tryckluft framdraget (ej inkopplat just nu dock), plats för troligen 10st bubblor i bredd och då finns det fortf utrymme för att bygga upp arbetsbänk och lite förvaringsutrymmen.
Finns en en bra hörna för fikat där soffa etc rymmer. Dock inget vatten i dagsläget indraget, men skulle gå att ordna. Finns ingen avrinning i lokalen.
I huset mittemot finns det tillgång till vatten, toalett och duschrum.
Takhöjden är bra, finns ingen travers eller liknande.
För den som bara vill förvara sin bil, motorcykel eller vad det är så finns det en typ av skärmvägg man kan dra för för att slippa damm och skit som flyger direkt på fordonet.
Det enda som är lite segt är att enda dörröppningen är 185cm bred, en bubbla går ju in, en splittbuss går precis in.
Annars det som kommer kollas upp är hur vida det går att svetsa där inne (brandvarnarna) och hur det är med utsug utav luft.
Fastighetsägaren skulle kolla över detta och återkomma till mig.
Men vi hittade något rör och ventilation på utsidan i samband med lokalen som det borde gå att få fart på.
Det roligaste och bästa är väl om man kan dela upp garaget med bara luftkylda bilar. Men i värsta fall kan de bli någon motorcykel, cross och kanske något vattenskadat. Men jag ser helst att det är gamla folkor! Då vet man att det är vettigt folk!
Något pris per skalle har vi inte kommit överens om eller så än. Då man nästan bör veta hur många som kommer hyra in sig och med vad.
Exempelvis så kommer de troligen bli så att förvarar man sin bil blir de lite lägre månadskostnad.
Ska du meka och hålla på där blir det lite högre kostnad.
Troligen blir det så att man får hyra en bilplats, vill man ha extra mycket utrymme att röra sig på kanske hyra två?!
Men detta är just nu en intressekoll för att se hur det går att lösa på bästa smidigast och billigaste sätt.
Lägger upp lite bilder på hur det ser ut, står dock massa bråte där inne nu. Men det känns rymligt, bra och fräscht! 

Kollar forumet dagligen så funkar att både skriva i tråden eller pm om du / ni undrar över något eller vill komma i kontakt med mig!
Mvh, Sebastian.
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019